Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Dil Becerileri ve Beyin SNF 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DURSUN AKSU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Elife Nur SAYDAM

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dil becerileri eğitiminin en yoğun verildiği ilkokul çağındaki çocukların dil eğitiminde ön plana çıkan nörolojik yaklaşımların öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma), Beynin yapısı ve görevleri, Beyin Gelişimi ve dil, Dinlemenin nörolojik boyutu, Konuşmanın nörolojik boyutu, Okumanın nörolojik boyutu, Yazmanın nörolojik boyutu, Dil becerilerinin öğretiminde nörolojik yaklaşımlar, Beyin temelli dil öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel dil becerilerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
2 Temel dil becerilerinin nörolojik yönlerini kavrar. Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Temel dil becerilerinin öğretiminde nörolojik yaklaşımları bilir ve uygular. Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma),
2 Temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma),
3 Beynin yapısı ve görevleri
4 Beyin Gelişimi ve Dil
5 Dinlemenin nörolojik boyutu
6 Konuşmanın nörolojik boyutu
7 Okumanın nörolojik boyutu
8 Ara Sınav
9 Yazmanın nörolojik boyutu
10 Dil becerilerinin öğretiminde nörolojik yaklaşımlar
11 Dil becerilerinin öğretiminde nörolojik yaklaşımlar
12 Beyin temelli dil öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması
13 Beyin temelli dil öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması
14 Beyin temelli dil öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

(1) Angela D. Friederici. Language in Our Brain?: The Origins of a Uniquely Human Capacity. The MIT Press; 2017. 

(2) Mariusz Maruszewski. Language Communication and the Brain?: A Neuropsychological Study. De Gruyter Mouton; 2017.

(3) Michael A. Arbib. How the Brain Got Language?: The Mirror System Hypothesis. Oxford University Press; 2012.

(4) LaPointe LL. Paul Broca and the Origins of Language in the Brain. Plural Publishing, Inc; 2013.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. X
2 Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. X
3 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. X
4 Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
5 Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. X
6 Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. X
7 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Temel dil becerilerini bilir.
2 Temel dil becerilerinin nörolojik yönlerini kavrar.
3 Temel dil becerilerinin öğretiminde nörolojik yaklaşımları bilir ve uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)