Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Yeni Yönelimler | SNF 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Dursun AKSU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilim, teknoloji ve öğrenme alanlarında kaydedilen gelişmelere bağlı olarak eğitimdeki yeni yönelimlerin farkına varma. |
Dersin İçeriği | Öğrenme kuramları. Öğrenme ve öğretme. Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme öğretme kuramlarını bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Öğrenme öğretme kuramlarını değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Öğrenme öğretme sürecinde aktif öğrenmeyi uygular. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Öğrenme öğretme sürecine ilişkin etkinlikler geliştirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Etkinlikleri öğrenme öğretme sürecinde işe koşabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde yeni yönelimlere genel bir bakış. | |
2 | Öğrenme kuramları. | |
3 | Öğretme kuramları. | |
4 | Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları. | |
5 | Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları. | |
6 | Yapılandırmacı yaklaşım ve Sosyal Bilgiler Programı. | |
7 | Yapılandırmacı yaklaşım ve Sosyal Bilgiler Programı. | |
8 | Aktif öğrenme | |
9 | Ara sınav | |
10 | Proje tabanlı öğrenme. | |
11 | Probleme dayalı öğrenme | |
12 | Çoklu zeka kuramı. | |
13 | Çoklu zeka uygulamaları | |
14 | Eğitim sorunlarının tartışılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Açıkgöz, K.Ü, (2004). Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
4 | Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
6 | Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenme öğretme kuramlarını bilir. | |||||||
2 | Öğrenme öğretme kuramlarını değerlendirir. | |||||||
3 | Öğrenme öğretme sürecinde aktif öğrenmeyi uygular. | |||||||
4 | Öğrenme öğretme sürecine ilişkin etkinlikler geliştirir. | |||||||
5 | Etkinlikleri öğrenme öğretme sürecinde işe koşabilir. | |||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 287 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |