Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayarda İstatistik Uygulamaları | SNF 504 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, veri ve istatistik ile ilgili kavramları açılayabilmek, geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapabilmek ve araştırma yöntemine, veriye uygun analizlerini yapabilmek. |
Dersin İçeriği | Veri ve istatistikle ilgili temel kavramlar, betimsel ve kestirisel istatistikler, normal dağılımın incelenmesi, analizlerin yapılması, analiz sonuçlarının yorumlanması ve raporlaştırılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri ve istatistikle ilgili temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Araştırma yöntemine uygun istatistik analizi seçer. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
3 | İstatistik analizlerin türlerini ve varsayımlarını açıklar. | Grupla Çalışma, Anlatım, Tartışma, | |
4 | Araştırma yöntemine ve veriye uygun analizi yapar. | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Analiz sonuçlarını yorumlar. | Grupla Çalışma, Gözlem, | |
6 | Araştırma yöntemi ve istatistik analizlere uygun raporlaştırmayı yapar. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistiğin günlük yaşamda yeri ve önemi | |
2 | Veri ve istatistikle ilgili temel kavramlar. | |
3 | Dağılım istatistikleri. | |
4 | Betimsel istatistikler. | |
5 | Kestirisel istatistikler. | |
6 | Parametrik istatistikler I | |
7 | Parametrik istatistikler II | |
8 | Parametrik istatistikler III | |
9 | Nonparametrik istatistikler I | |
10 | Nonparametrik istatistikler II | |
11 | Nonparametrik istatistikler III | |
12 | Korelasyon | |
13 | Yorum ve raporlaştırmada dikkat edilmesi gerekenler. | |
14 | Öğrenci kazanımlarının ve dersin genel değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Şener Büyüköztürk (2005). Veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık |
Ders Kaynakları | Ural A. Ve Kılıç İ., Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile veri analizi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
4 | Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
6 | Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Veri ve istatistikle ilgili temel kavramları açıklar. | |||||||
2 | Araştırma yöntemine uygun istatistik analizi seçer. | |||||||
3 | İstatistik analizlerin türlerini ve varsayımlarını açıklar. | |||||||
4 | Araştırma yöntemine ve veriye uygun analizi yapar. | |||||||
5 | Analiz sonuçlarını yorumlar. | |||||||
6 | Araştırma yöntemi ve istatistik analizlere uygun raporlaştırmayı yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |