Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlkokulda Okul Çevre İlişkileri | SNF 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Musa ÇALIŞIR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İlköğretim için okul - çevre ilişkileri yeterliliği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği okul - çevre ilişkilerinin değişkenleri, okul - çevre İlişkilerinde öğretmenin rolü, okul - çevre İlişkilerinde aileden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul - çevre İlişkilerinde okuldan kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul - çevre ilişkilerinde çevreden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul ve çevre işbirliğini sağlamada yasal durum, okul ve çevre işbirliğini sağlamada örnek uygulamalar, okul - çevre ilişkilerinde iletişim örnekleri, okul çevre tarafından nasıl algılandığı, değişik yollarla aileleri bilgilendirme, veli elkitabı hazırlama (Örnek Uygulama), sorun odaklı aile bilgilendirme semineri, ilköğretim ders programlarında çevre ile etkileşimin zorunluluğu gibi konulardan oluşmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul-çevre ilişkilerinin değişik boyutlarını bilir. | ||
2 | Okul-çevre ilişkilerinden kaynaklanan sorunlara çözümler önerir. | ||
3 | Okul-çevre ilişkilerinde iletişim örnekleri tasarlar. | ||
4 | Okul-çevre ilişkilerini değerlendirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul - çevre ilişkilerine genel bakış | |
2 | Okul - çevre ilişkilerinin değişkenleri | |
3 | Okul - çevre ilişkilerinde öğretmenin rolü | |
4 | Okul - çevre ilişkilerinde aileden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri | |
5 | Okul - çevre ilişkilerinde okuldan kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri | |
6 | Okul - çevre ilişkilerinde çevreden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri | |
7 | Okul - çevre ilişkilerinde okuldan kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri | |
8 | Okul ve çevre işbirliğini sağlamada örnek uygulamalar | |
9 | Okul - çevre ilişkilerinde iletişim örnekleri | |
10 | Okulu çevrenin nasıl algıladığına yönelik örnekler | |
11 | Değişik yollarla aileleri bilgilendirme | |
12 | Veli el kitabı hazırlama (örnek uygulama) | |
13 | Sorun odaklı aile bilgilendirme semineri | |
14 | İlköğretim ders programlarında çevre ile etkileşimin zorunluluğu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | X | |||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | X | |||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | X | |||||
4 | Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
6 | Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | X | |||||
7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okul-çevre ilişkilerinin değişik boyutlarını bilir. | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
2 | Okul-çevre ilişkilerinden kaynaklanan sorunlara çözümler önerir. | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 5 | 1 |
3 | Okul-çevre ilişkilerinde iletişim örnekleri tasarlar. | 3 | 5 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 |
4 | Okul-çevre ilişkilerini değerlendirir. | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 5 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü | 296 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |