Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuklarda Matematiksel Düşünme Becerilerinin Gelişimi IMT 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çocuklarda matematiksel düşünme becerisinin gelişiminin ve öneminin kavratılması.

Dersin İçeriği

Matematiksel düşünce yapısı ve gelişimi, Matematiksel kavramların gelişimi, Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıkları, Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörler (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar), Çoklu zekâ kuramının matematiksel düşünme üzerine etkisi, Matematiksel düşünce becerisinin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematiksel düşünce yapısını ve gelişimini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Matematiksel kavramların gelişim basamaklarını ifade eder.
3 Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıklarını ifade eder.
4 Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörleri (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar) sıralar.
5 Çoklu zekâ kuramının matematiksel düşünme üzerine etkisini tartışır.
6 Matematiksel düşünme becerisinin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikleri uygular.
7 İlgili ulusal ve uluslar arası makaleleri tartışır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Arnaz, Y.A. (2010), Okulöncesi dönemde matematik eğitimi, Nobel yayıncılık
Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılık
Baykul, Y. (2004), İlköğretimde matematik öğretimi 6-8 sınıflar için, Pegem A yayıncılık
Olkun S., Toluk Z. (2003), İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi, Anı yayıncılık

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Matematiksel düşünce yapısını ve gelişimini ifade eder.
2 Matematiksel kavramların gelişim basamaklarını ifade eder.
3 Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıklarını ifade eder.
4 Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörleri (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar) sıralar.
5 Çoklu zekâ kuramının matematiksel düşünme üzerine etkisini tartışır.
6 Matematiksel düşünme becerisinin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikleri uygular.
7 İlgili ulusal ve uluslar arası makaleleri tartışır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)