Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Eğitiminde Araştırma ve Alan Uygulamaları | IMT 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Matematik eğitiminde çoklu zekâ kuramını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Matematik eğitiminde çoklu temsilleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Didaktiksel dönüşüm teorisini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Öge gösterim teorisini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Araştırma projesi basamaklarını sıralar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Araştırma projesini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
9 | Araştırma projesinin sonuçlarını raporlaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimi | |
2 | Matematik eğitiminde çoklu zekâ | |
3 | Matematik eğitiminde çoklu temsiller | |
4 | Didaktiksel dönüşüm teorisi | |
5 | Öge gösterim teorisi | |
6 | Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitleri (formatif ve summatif, vb.) | |
7 | Araştırmanın seçimi | |
8 | Araştırmanın teorik çatısının oluşturulması | |
9 | Arasınav | |
10 | Literatür araştırması | |
11 | Araştırmanın planlanması ve uygulaması | |
12 | Araştırmanın değerlendirilmesi ve raporlaştırılması | |
13 | Sözlü sunum yapılması | |
14 | Sözlü sunum yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılık Baykul, Y. (2004), İlköğretimde matematik öğretimi 6-8 sınıflar için, Pegem A yayıncılık Olkun S., Toluk Z. (2003), İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi, Anı yayıncılık Uçar, T.Z., Olkun, S. (2006), İlköğretimde matematik öğretimine çağdaş yaklaşımlar, Ekinoks yayınları |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimini ifade eder. |
2 | Matematik eğitiminde çoklu zekâ kuramını açıklar. |
3 | Matematik eğitiminde çoklu temsilleri açıklar. |
4 | Didaktiksel dönüşüm teorisini ifade eder. |
5 | Öge gösterim teorisini ifade eder. |
6 | Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitlerini sınıflandırır. |
7 | Araştırma projesi basamaklarını sıralar. |
8 | Araştırma projesini uygular. |
9 | Araştırma projesinin sonuçlarını raporlaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |