Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Eğitiminde Araştırma ve Alan Uygulamaları IMT 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Mithat TAKUNYACI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bir araştırmanın nasıl yapılacağını ve sunulacağının tanıtılması
Dersin İçeriği Dersin İçeriği Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimi, Matematik eğitiminde çoklu zekâ, Matematik eğitiminde çoklu temsiller, Didaktiksel dönüşüm teorisi, Öge gösterim teorisi, Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitleri (formatif ve summatif, vb.), Araştırmanın basamakları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Matematik eğitiminde çoklu zekâ kuramını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Matematik eğitiminde çoklu temsilleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Didaktiksel dönüşüm teorisini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Öge gösterim teorisini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap,
6 Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitlerini sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap,
7 Araştırma projesi basamaklarını sıralar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
8 Araştırma projesini uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
9 Araştırma projesinin sonuçlarını raporlaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimi
2 Matematik eğitiminde çoklu zekâ
3 Matematik eğitiminde çoklu temsiller
4 Didaktiksel dönüşüm teorisi
5 Öge gösterim teorisi
6 Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitleri (formatif ve summatif, vb.)
7 Araştırmanın seçimi
8 Araştırmanın teorik çatısının oluşturulması
9 Arasınav
10 Literatür araştırması
11 Araştırmanın planlanması ve uygulaması
12 Araştırmanın değerlendirilmesi ve raporlaştırılması
13 Sözlü sunum yapılması
14 Sözlü sunum yapılması
Kaynaklar
Ders Notu Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılık
Baykul, Y. (2004), İlköğretimde matematik öğretimi 6-8 sınıflar için, Pegem A yayıncılık
Olkun S., Toluk Z. (2003), İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi, Anı yayıncılık
Uçar, T.Z., Olkun, S. (2006), İlköğretimde matematik öğretimine çağdaş yaklaşımlar, Ekinoks yayınları
Ders Kaynakları
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimini ifade eder.
2 Matematik eğitiminde çoklu zekâ kuramını açıklar.
3 Matematik eğitiminde çoklu temsilleri açıklar.
4 Didaktiksel dönüşüm teorisini ifade eder.
5 Öge gösterim teorisini ifade eder.
6 Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitlerini sınıflandırır.
7 Araştırma projesi basamaklarını sıralar.
8 Araştırma projesini uygular.
9 Araştırma projesinin sonuçlarını raporlaştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6