Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tez Çalışması IME 800 3 0 + 0 0 54
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUNCAY AYAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Elife Nur SAYDAM

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tez dersinde öğrencilerden ders sürecinde elde ettikleri bilgiler yoluyla, alandaki ilgi duydukları güncel, özgün ve akademik bir araştırmayı tamamlamaları beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler danışmanları rehberliğinde planladıkları bir araştırma çerçevesinde, belirledikleri konu ile ilgili alan araştırması içeren, yorum yapacakları ve fikir üretecekleri ulusal ya da uluslararası düzeyde bir bilimsel çalışma gerçekleştirirler.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönemin planlanması ve ders içeriğinin açıklanması
2 Tez içeriğine yönelik çalışma
3 Tez içeriğine yönelik çalışma
4 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları
5 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları
6 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları
7 Ara Sınav
8 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları
9 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları
10 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları
11 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları
12 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmalarının değerlendirilmesi ve düzenlenmesi
13 Tez yazma çalışmalarına yönelik tartışma
14 Tez çalışmasına yönelik sunum
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır.
2 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak matematik eğitimi ve disiplinler arası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
3 Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir.
4 Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır.
5 Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür.
6 Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)