Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Kulla | IME 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELEK MASAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kevser GÜNAY |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Matematik eğitimde temel materyal hazırlama yaklaşımlarını açıklayabilmek, eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflayabilmek, eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre geliştirebilmek ve eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirebilmek. |
Dersin İçeriği | Temel materyal hazırlama yaklaşımları, öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri, görsel materyallerin öğrenmedeki rolleri, görsel öğeleri anlama ve yorumlama, görsel materyalleri tasarlama, amacı ve süreci. Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanmanın önemi, sınıf ortamında sıkça kullanılan görsel işitsel araçlar, araçlara dayalı olarak yapılan öğretimin yararları ve çıkabilecek olası sakıncalar. Görsel-işitsel eğitim ortamına katkıları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretimde teknoloji, ortam, metaryal kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ortama göre materyal seçer, geliştirir ve kullanır. | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, | |
3 | Amaca göre metaryal seçer ve kullanır. | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, | |
4 | Geliştirilmiş materyalleri ölçütlere göre değerlendirir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Bilgisayar ve internetin matematik öğretimindeki yeri ev önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Görsel-işitsel materyallerin eğitim programlarının yapım aşamalarını sıralar. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel materyal hazırlama yaklaşımları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
2 | Öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
3 | Görsel materyallerin öğrenmedeki rolleri, görsel öğeleri anlama ve yorumlama, görsel materyalleri tasarlama, amacı ve süreci. | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
4 | Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanmanın önemi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
5 | Sınıf ortamında sıkça kullanılan görsel işitsel araçlar | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
6 | Görsel-işitsel araçlara dayalı olarak yapılan öğretimin yararları ve çıkabilecek olası sakıncalar | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
7 | Görsel-işitsel eğitim ortamına katkıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
8 | Sınıflarda kullanılan araçların özellerikleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
9 | Arasınav | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
10 | Görsel araçların çeşitleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
11 | İşitsel araçların çeşitleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
12 | Görsel-işitsel araçların çeşitleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
13 | Teknoloji destekli araçların çeşitleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
14 | İletişim teknolojileri ve eğitimdeki uygulamaları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sarpkaya-Aktaş, G. (2022). Matematik Öğretiminde Somut Materyaller ve Tasarımları. 7. Baskı. Pegem A. Yayınları İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları.
|
Ders Kaynakları | 1- Alptekin, V. (2016). Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı. Eğitim Kitabevi 2- Demirel, Ö., Seferoğlu S.S., Yağcı E.,(2003), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, PEGEM A yayıncılık
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak matematik eğitimi ve disiplinler arası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
3 | Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | X | |||||
6 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğretimde teknoloji, ortam, metaryal kavramlarını tanımlar. | ||||||
2 | Ortama göre materyal seçer, geliştirir ve kullanır. | ||||||
3 | Amaca göre metaryal seçer ve kullanır. | ||||||
4 | Geliştirilmiş materyalleri ölçütlere göre değerlendirir. | ||||||
5 | Bilgisayar ve internetin matematik öğretimindeki yeri ev önemini kavrar. | ||||||
6 | Görsel-işitsel materyallerin eğitim programlarının yapım aşamalarını sıralar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |