Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğretiminde Matematiksel Modelleme | IME 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser Günay |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Improving students’ mathematical modeling capabilities and provide to create significant modeling |
Dersin İçeriği | Modeling of mathematical concepts, relationships, theorems by using tools as physical objects, pictures, shapes, computer, calculator and so on. Shown of mathematical concepts, relations, theorems with the help of different models and using a variety of tools. The adaptation of these models to the structure of taught concepts, relationships, theorems and students level. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel problem çözmeyi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Model, matematiksel model ve matematiksel modelleme kavramlarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Modelleme çeşitlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Modelleme problemlerini modelleme basamaklarına uygun olarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Modellemenin tarihi ve epistemolojik tabanını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Modellemenin müfredat uygulamalarındaki önemini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Matematiksel modelleme tekniklerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dönem İçinde Yapılacakların Planlanması ve Konuların Tanıtılması | |
2 | Matematiksel Problem Çözme | |
3 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
4 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
5 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
6 | Matematik Öğretiminde Eğilimler ve Modelleme Problemleri | |
7 | Matematik Öğretiminde Eğilimler ve Modelleme problemleri | |
8 | Modellemenin Tarihi ve Epistemolojik Tabanı ve Müfredat Uygulamaları | |
9 | Arasınav | |
10 | Modellemenin Tarihi ve Epistemolojik Tabanı ve Müfredat Uygulamaları | |
11 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
12 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
13 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
14 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | ||||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak matematik eğitimi ve disiplinler arası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
3 | Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | ||||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | ||||||
5 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | ||||||
6 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematiksel problem çözmeyi tanımlar. | ||||||
2 | Model, matematiksel model ve matematiksel modelleme kavramlarını ifade eder. | ||||||
3 | Modelleme çeşitlerini açıklar. | ||||||
4 | Modelleme problemlerini modelleme basamaklarına uygun olarak çözer. | ||||||
5 | Modellemenin tarihi ve epistemolojik tabanını açıklar. | ||||||
6 | Modellemenin müfredat uygulamalarındaki önemini değerlendirir. | ||||||
7 | Matematiksel modelleme tekniklerini uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |