Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar | ILF 640 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fen alanında son yıllarda gündemde olan araştırmalardan ve araştırma konularınından haberdar olmak, güncel konuları yakından takip etmek gerekmektedir. Alanla ilgili çalışmalardan haberdar olmak açısından bu dersin önemli olduğu düşünülmektedir. |
Dersin İçeriği | Fen eğitimi ile ilgili dergiler incelenir, fen eğitiminde güncel olan araştırma alanları ve yöntemleri belirlenir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fen eğitiminde çalışma alanlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Fen eğitimi araştırmalarında değişen paradigmaları anlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Fen eğitiminde güncel araştırma konularını tanır. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Fen eğitimi ile ilgili yurtdışındaki dergileri tanır | Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Fen eğitimi ile ilgili yurt içindeki dergileri tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Fen eğitimi dergilerini inceleyip, karşılaştırır. | Tartışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Yapılan çalışmaları tartışır, değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fen eğitimi nedir? | İlgili kaynaklar |
2 | Fen eğitimi araştırmalarında değişen paradigmalar | İlgili kaynaklar |
3 | Fen eğitimi ilgili araştırmaların genel bir değerlendirmesi | İlgili kaynaklar |
4 | Fen eğitimi ile ilgili yurt dışındaki dergilerin tantımı | İlgili kaynaklar |
5 | Fen eğitimi ile ilgili yurt dışındaki dergilerin tantımı | İlgili kaynaklar |
6 | Fen eğitimi ile ilgili yurt dışındaki dergilerin tantımı | İlgili kaynaklar |
7 | Fen eğitimiyle ilgili yurt içindeki dergilerin tanıtımı | İlgili kaynaklar |
8 | Fen eğitimiyle ilgili yurt içindeki dergilerin tanıtımı | İlgili kaynaklar |
9 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların içerik yönünden değerlendirilmesi | İlgili kaynaklar |
10 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların içerik yönünden değerlendirilmesi | İlgili kaynaklar |
11 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların içerik yönünden değerlendirilmesi | İlgili kaynaklar |
12 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi | İlgili kaynaklar |
13 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi | İlgili kaynaklar |
14 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ders içeriği gereği kaynak olarak süreli yayınlar kullanılacaktır. Bu yayınlar: [1] Science education dergisi [2] Electronic journal of science education [3] International journal of science education [4] Journal of Baltic science education [5] Journal of science teacher education [6] Research in science education [7] Science & education [8] Türk Fen Eğitimi Dergisi [9] Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi [10] Milli Eğitim Dergisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Doktora yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | X | |||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | X | |||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fen eğitiminde çalışma alanlarını tanır | 4 | 3 | 5 | 3 | ||
2 | Fen eğitimi araştırmalarında değişen paradigmaları anlar. | 4 | 5 | ||||
3 | Fen eğitiminde güncel araştırma konularını tanır. | 4 | 5 | 4 | |||
4 | Fen eğitimi ile ilgili yurtdışındaki dergileri tanır | 4 | 5 | 5 | 4 | ||
5 | Fen eğitimi ile ilgili yurt içindeki dergileri tanır. | 4 | 5 | 4 | |||
6 | Fen eğitimi dergilerini inceleyip, karşılaştırır. | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
7 | Yapılan çalışmaları tartışır, değerlendirir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |