Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Eğitimi Ulusal- Uluslar Arası Alanyazın Çalışm | ILF 631 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİME BALKAN KIYICI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında araştırma yöntemleri konusunda deneyim kazanmış olan doktorantlara alan yazında dergilerde basılmış ve alanın önde gelen sempozyumların da sunularak bildiri kitaplarında basılmış olan makale ve bildirilerin hem yöntem açısından hem de yazım kuralları açısından incelenmesi sağlanarak daha önceki araştırma yöntemleri derslerinde elde ettikleri becerileri kullanmaları ve bilgilerini uygulamaya dökmeleri sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste öğrencilerin alan yazında bulunan Türkçe ve İngilizce kuramsal makalelerin yanı sıra nitel ve nicel araştırma makalelerini yöntem bilim ve yazım kuralları açısından incelemeleri sağlanacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | bilimsel araştırmalarda karşılaşılan sorunları tespit edebilir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | belirli bir konudaki çalışmalara ulaşabilir | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | araştırmaları yöntem açısından sınıflandırabilir | Deney ve Laboratuvar, | |
4 | tespit edilen sorunları tartışabilir ve çözüm üretebilir. | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | örnek bir çalışma planlayıp sunabilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | 1,5,8 |
2 | Fen öğretimi alanındaki kuramsal makalelerin yöntem bilim açısından incelenmesi | 5 |
3 | Fen öğretimi alanındaki nicel araştırma makalelerinin yöntem bilim açısından incelenmesi | 2,4,6,7,9 |
4 | Fen öğretimi alanındaki nitel araştırma makalelerinin yöntem bilim açısından incelenmesi | 3,10 |
5 | Fen öğretimi alanındaki nicel+ nitel araştırma makalelerinin yöntem bilim açısından incelenmesi | 8 |
6 | Fen öğretimi alanındaki makalelerin yazım kuralları açısından incelenmesi | 1,8 |
7 | Ara sınav | |
8 | Fen öğretimi alanındaki makalelerin yazım kuralları açısından incelenmesi | 1,8 |
9 | Fen öğretimi araştırmalarındaki güncel konularla ilgili nicel ve nitel makalelerin yöntem bilim açısından incelenmesi | 1,8 |
10 | Çağdaş öğretim yöntemleri ile ilgili nicel ve nitel makalelerin yöntem bilim açısından incelenmesi | 1,3,8 |
11 | Bilim tarihi ile ilgili nicel ve nitel makalelerin yöntem bilim açısından incelenmesi | 1,3,8 |
12 | Alternatif ölçme ve değerlendirme ile ilgili nicel ve nitel makalelerin yöntem bilim açısından incelenmesi | 1,3,8 |
13 | Fen öğretiminde teknoloji ile ilgili nicel ve nitel makalelerin yöntem bilim açısından incelenmesi | 1,3,8 |
14 | Genel değerlendirme, tartışma ve kapanış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Balcı, Ali.Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. 6. Baskı. Ankara Pegem A Yayıncılık. 2006. 2. Köklü, Nilgün. Şener Büyüköztürk. Ömay Çoluk Bökeoğlu. Sosyal Bilimler için İstatistik.1. Baskı PegemA Yayıncılık. Ankara. 2006 3. Yıldırım, A. ve H. Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 5. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 2005 4. Huck, Schuyler W. Reading Statistics and Research. Dördüncü Basım. Pearson Yayınları. 2004 5. Ekiz, Durmuş. Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık, 2003. 6. Büyüköztürk, Şener. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. İkinci Baskı. PegemA Yayıncılık. Ankara. 2002. 7. Altunışık, Remzi, Recai Coşkun. Engin Yıldırım. Serkan Bayraktaroğlu. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Genişletilmiş 2. Basım. Sakarya. Sakarya Kitabevi. 2002. 8. Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Dokuzun basım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 1999. 9. Tezbaşaran, A. Ata. Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları, 1997. 10. Yin, R. Y. Case study research: Design and methods. (Second Edition). Thousand Oaks: Sage Publication. 1994 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Doktora yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | X | |||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | X | |||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | bilimsel araştırmalarda karşılaşılan sorunları tespit edebilir. | ||||||
2 | belirli bir konudaki çalışmalara ulaşabilir | ||||||
3 | araştırmaları yöntem açısından sınıflandırabilir | ||||||
4 | tespit edilen sorunları tartışabilir ve çözüm üretebilir. | ||||||
5 | örnek bir çalışma planlayıp sunabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 5 | 4 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |