Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Bilgisinde Temel Fizik Yaklaşımlar | ILF 637 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencideki fizik bilgisinin derinleşmesini sağlamak. Fen eğitimi içinde fizik bilgilerini doğru yapılandırmak
|
Dersin İçeriği | Hareket ve hareketle ilgili bilgiler. Temel yasalar. Hareketle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. Momentum ve momentumla ilgili bilgiler. Temel yasalar. Momentumla ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. Enerji ve Enerjiyle ilgili bilgiler. Temel yasalar. Enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. Manyetizma ve manyetizma ile ilgili bilgiler. Temel yasalar. İş-enerji ve iş- enerjiyle ilgili bilgiler. Temel Yasalar. İş-enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. Elektromanyetik olaylar ve fen bilgisi açısından değerlendirme. Hareket ve hareketle ilgili bilgiler. Temel yasalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hareketle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Momentumla ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Elektrikle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
5 | Manyetizmayla ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | İş-enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hareket ve hareketle ilgili bilgiler. Temel yasalar. | |
2 | Hareketle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirmer. | |
3 | Momentum ve momentumla ilgili bilgiler. Temel yasalar | |
4 | Momentumla ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | |
5 | Enerji ve Enerjiyle ilgili bilgiler. Temel yasalar. | |
6 | Enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme | |
7 | Elektrik ve Elektrikle ilgili bilgiler. Temel yasalar. | |
8 | Elektrikle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme | |
9 | Manyetizma ve manyetizma ile ilgili bilgiler. Temel yasalar. | |
10 | Manyetizmayla ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | |
11 | İş-enerji ve iş-enerjiyle ilgili bilgiler. Temel Yasalar. | |
12 | İş-enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | |
13 | Elektromanyetik olaylar ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Serway, R. A. (1995). Fen ve Mühendislik İçin Fizik, Cilt-I,II ve III, Çeviri Editörü: Çolakoğlu, K., Palme Yayıncılık. Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | ||||||
2 | Doktora yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | X | |||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | ||||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | X | |||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hareketle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirilmesi | 4 | |||||
2 | Momentumla ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirilmesi | 3 | |||||
3 | Enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirilmesi | 3 | |||||
4 | Elektrikle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme | 3 | |||||
5 | Manyetizmayla ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | 4 | 3 | 3 | |||
6 | İş-enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | 4 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Ödev | 2 | 26 | 52 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |