Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bireysel Öğretim Teknikleri | ILF 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | ---- |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde teknolojinin gelişmesi, eğitim alanında teknolojik araçların kullanılmasını zorunlu hale getirmiştir. Bireysel öğretim tekniklerinin öğretim araçları ders kitabının yanı sıra teknolojik araçlardır. Ülkemizin gelişmiş ülkeler arasındaki yerini alabilmesi ve bilim ve teknolojide önder ülke olabilmesi için bireysel öğretim yöntemlerinin ve bu yöntemlerde kullanılan araçların lisansüstü düzeyde öğrencilerin öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Grupla öğretim ve bireysel öğretim yöntemlerini sınıflandırır ve açıklar | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, | |
2 | Programlı öğretimi tanımlar ve ilkelerini açıklar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Programlı öğretim modellerini sınıflandırır her model için uygulama yapar | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, | |
4 | Bilgisayar ortamında programlı öğretim modellerine uygun örnek etkinlikler yapar | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Sınıf dışı öğretim tekniklerini sınıflandırır ve herbir teknik için uygulama yapar | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grupla öğretim ve Bireyselleştirilmiş Öğretim yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
2 | Glaser’in modeli: tarihsel gelişimi, kuramsal temelleri | İlgili Kaynaklar |
3 | Gagne’nin modeli: tarihsel gelişimi, kuramsal temelleri | İlgili Kaynaklar |
4 | Skinner’in modeli: tarihsel gelişimi, kuramsal temelleri | İlgili Kaynaklar |
5 | Programlı öğretim ve ilkeleri, | İlgili Kaynaklar |
6 | Programlı Öğretim modelleri: Doğrusal program modeli | İlgili Kaynaklar |
7 | ARA SINAV | İlgili Kaynaklar |
8 | Dallara ayrılan program modeli ve örnek uygulama | İlgili Kaynaklar |
9 | Atlamalı dallara ayrılan program modeli ve örnek uygulama | İlgili Kaynaklar |
10 | Bilgisayar Destekli Öğretim: Alıştırma ve tekrar programları | İlgili Kaynaklar |
11 | Birebir öğretim ve problem çözmeye yönelik programlar | İlgili Kaynaklar |
12 | Problem çözmeye yönelik programlar | İlgili Kaynaklar |
13 | Benzetim Programları | İlgili Kaynaklar |
14 | Sınıf dışı öğretim teknikleri: Gezi, Gözlem, Görüşme, Sergi, Proje, Ödev | İlgili Kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hızal, A., ( 1977), Programlı öğretim, Ankara Üniversitesi basım Evi. Fidan, N., (1982), Öğrenme ve öğretme , Tekışık matbaası, Ankara. Uşun, S.,(200),Özel Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pagem Yayıncılık, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | ||||||
2 | Doktora yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | ||||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | ||||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | ||||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | ||||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Grupla öğretim ve bireysel öğretim yöntemlerini sınıflandırır ve açıklar | ||||||
2 | Programlı öğretimi tanımlar ve ilkelerini açıklar | ||||||
3 | Programlı öğretim modellerini sınıflandırır her model için uygulama yapar | ||||||
4 | Bilgisayar ortamında programlı öğretim modellerine uygun örnek etkinlikler yapar | ||||||
5 | Sınıf dışı öğretim tekniklerini sınıflandırır ve herbir teknik için uygulama yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 40 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 80 |
1. Final | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |