Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Bilgisi Eğitimi ve İnsan Sağlığı | ILF 537 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Lisans düzeyinde Genel Biyoloji veya İnsan Sağlığı ile ilgili ders almış olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Belgin UZUN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sağlık konusunda bilinçli ve kötü alışkanlıklardan uzak sağlıklı bir neslin meydana gelebilmesi, diğer konularda olduğu kadar sağlık konusunda da yeterli bilgi ve davranışa sahip olan öğretmenlerin öğrencilerine bu bilgi ve davranışları aktarması ile mümkün olur. Bu açıdan sağlıklı ve huzurlu bir gelecek için sağlık bilgisi konusunda eğitilmiş nesillerin yetiştirilmesinde, yeterli düzeyde eğitim almış öğretmenler ayrı bir önem taşımaktadır. Dersin amacı, fen eğitimi içinde sağlık eğitiminin önemini kavrayarak, daha sağlıklı bireyler yetiştirme bilincine sahip olabilmektir. |
Dersin İçeriği | *Daha sağlıklı bireyler yetiştirebilmek için eğitimin önemi *Fen eğitiminde sağlık ile ilgili verilmesi gereken bilgilerin önemi *İnsan sağlığı ve fen eğitimi arasında ilişki *Fen eğitimi içinde insan sağlığını koruma ve hastalıklarla mücadele edebilmeyi kapsayan kavramlar *Sağlıkla ilgili son gelişmeler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan biyolojisi ve sağlığının fen eğitimindeki yeri ve önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İnsan sağlığı üzerine yapılan son araştırmaların ve teknolojik geliştirmelerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Fen eğitiminde ilkyardım kurallarının önemi , yaşamdaki yeri ve ilkyardım uygulamaları | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Fen Laboratuvarlarında laboratuvar güvenliği | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Türkiye'de ve yurtdışındaki ilköğretim okullarında verilen sağlık eğitimlerinin karşılaştırılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, dersin işlenişi ve kaynaklar hakkında bilgilendirme | |
2 | İnsan biyolojisi ve sağlığının fen eğitimindeki yeri ve önemi | |
3 | İnsan sağlığı üzerine yapılan son araştırmaların değerlendirilmesi | |
4 | İnsan sağlığı ile ilgili teknolojik gelişmelerin tartışılması | |
5 | Fen eğitiminde ilkyardım kurallarının önemi ve yaşamdaki yeri | |
6 | İlköğretim Fen Bilgisi ders kitaplarında sistemler ve sağlığı ile ilgili ünitelerin incelenmesi | |
7 | Sağlıklı bireyler yetişmesinde eğitimin rolü | |
8 | Ara sınav | |
9 | Fen eğitiminde insan sağlığının yer alması neden önemlidir İnceleme-araştırma konusu | |
10 | Fen laboratuarlarında sağlığın korunmasına yönelik alınması gereken tedbirler (laboratuar güvenliği) neden önemlidir İnceleme- araştırma | |
11 | Türkiye'de ve yurtdışındaki ilköğretim okullarında verilen sağlık eğitimlerinin karşılaştırılması | |
12 | Konu ile ilgili makale sunumu | |
13 | Konu ile ilgili makale sunumu | |
14 | Dönem boyu yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanına ait ders notları kullanılacaktır. |
Ders Kaynakları | 1. Guiberrt J J (2000).Sağlık Çalışanları İçin Eğitim Kitabı. 6. Baskı. Dünya Sağlık Örgütü, CENEVRE 2. Sözen C (2007). Sağlık Eğitimi. Palme Yayıncılık 3. Fişek N.H. Halk Sağlığına Giriş, Ankara, 1983. 4. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Güler Ç, Akın L (Eds), Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi, Genişletilmiş II. Baskı, Ankara, 2012. 5. Sağlık ve Eğitim ile ilgili tezler ve makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | X | |||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan biyolojisi ve sağlığının fen eğitimindeki yeri ve önemi | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
2 | İnsan sağlığı üzerine yapılan son araştırmaların ve teknolojik geliştirmelerin değerlendirilmesi | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 |
3 | Fen eğitiminde ilkyardım kurallarının önemi , yaşamdaki yeri ve ilkyardım uygulamaları | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 |
4 | Fen Laboratuvarlarında laboratuvar güvenliği | 4 | 5 | 0 | 4 | 0 | 0 |
5 | Türkiye'de ve yurtdışındaki ilköğretim okullarında verilen sağlık eğitimlerinin karşılaştırılması | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 10 | 5 | 50 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |