Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Veri Analizi | YBS 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Lisans Seviyesi İstatistik |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin genel amaçları: bilim, teori, hipotez, kavramlarını öğrenmek, metot, bilimsel bilgi kavramlarını öğrenmek, kantitatif analiz tekniklerini öğrenmek, anket verisi ile çalışmak, anketleri uygulayıp, SPSS ortamına aktarmak, çeşitli analizler yapmak ve bu analizleri yorumlayabilmek yeteneklerini öğrenciye kazandırmak |
Dersin İçeriği | SPSS veri giriş süreci öğrenilecek olup, verileri düzenleyerek analize uygun hale getirmek.Ayrıca ders akışı boyunca, hipotez testleri kapsamında değişkenler arası ilişkilere ve gruplar arası farklılıklara yönelik parametrik ve parametrik olmayan analizleri gerçekleştirmek bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Spss'te veri düzenlemeyi ve veri temizlemeyi bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Tanımlayıcı istatistikleri bilir ve hesaplayıp yorumlar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Araştırma Problemine uygun analiz yöntemini seçer ve bulguları yorumlar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Değişkenler arası ilişkileri inceleyen analizleri veri türüne göre yaparak yorumlar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Gruplar arası farklılıkları inceleyen analizleri veri türüne göre yaparak yorumlar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | SPSS’te veri düzenleme | |
2 | SPSS’te Tanımlayıcı istatistikler | |
3 | Ki-Kare Analizi | |
4 | Korelasyon Analizi | |
5 | Basit ve Çoklu Regresyon Analizi | |
6 | Çoklu Regresyon Analizi | |
7 | Lojistik Regresyon Analizi | |
8 | ARASINAV | |
9 | Bağımsız ve Bağlı Örneklemler için t testi | |
10 | Bağımsız Örneklemler için Varyans Analizi | |
11 | Bağlı Örneklemeler için Varyans Analizi | |
12 | Kovaryans Analizi | |
13 | Parametrik Olmayan Analizler | |
14 | Parametrik Olmayan Analizler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Pallant, J., Çev. S.Balcı, B.Ahi, (2017), SPSS Kullanma Kılavuzu SPSS ile Adım Adım Veri Analizi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Spss'te veri düzenlemeyi ve veri temizlemeyi bilir | |||||||
2 | Tanımlayıcı istatistikleri bilir ve hesaplayıp yorumlar | |||||||
3 | Araştırma Problemine uygun analiz yöntemini seçer ve bulguları yorumlar | |||||||
4 | Değişkenler arası ilişkileri inceleyen analizleri veri türüne göre yaparak yorumlar | |||||||
5 | Gruplar arası farklılıkları inceleyen analizleri veri türüne göre yaparak yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 100 | 100 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |