Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönlendirilmiş Okumalar | YBS 603 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ADEM AKBIYIK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ADEM AKBIYIK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yönetim Bilişim Sistemleri alanında temel sayılan konularda yazılmış olan belli başlı makaleleri akademik bakış açısıyla okumak, farklı makalelerin kritiğini yaparak sentez etmek ve öğrencilere tez konusu seçiminde yardımcı olacak şekilde onları yönlendirmek. |
Dersin İçeriği | Ders okumalar, kritik etme ve tartışmalar, sunum ve makale yazma gibi aktivitelerden oluşmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci YBS alanında yazılmış akademik makaleleri okuyup anlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Öğrenci okuduğu makaleleri YBS bakış açısı ile kritik edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Öğrenci YBS alanında belli başlı konuların neler olduğunu ve nasıl bir geçiş yaşandığını görebilir. | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Öğrenci kendi tez çalışmasının hangi konular olabileceğini araştırır | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Öğrenci kendi tez çalışmasına ışık tutacak bir akademi makaleyi oluşturur. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Öğrenci oluşturduğu akademik makaleyi sınıfta sunar ve eleştiriler doğrultusunda düzeltme yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazma Planınızı Tasarlamak | |
2 | Makalenize Başlamak | |
3 | Argümanınızı Geliştirmek | |
4 | Dergi Seçimi | |
5 | İlgili Literatürün İncelenmesi | |
6 | Yapınızı Güçlendirmek | |
7 | Kanıtınızı ve Bulgunuzu Sunmak | |
8 | Makalenizi Başlatmak ve Sonuçlandırmak | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Başkalarının Geri Bildirimini Verme, Alma ve Kullanma | |
11 | Cümlelerinizi Düzenleme | |
12 | Makalenizi Tamamlamak | |
13 | Makalenizi Gönderme | |
14 | Dergi Kararlarına Yanıt Verme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders sırasında öğretim üyesince farklı makaleler dağıtılacaktır. |
Ders Kaynakları | Öğretim Üyesi Notları, Writing Your Journal Article in Twelve Weeks : A Guide to Academic, Wendy Laura Belcher |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | ||||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci YBS alanında yazılmış akademik makaleleri okuyup anlayabilir. | |||||||
2 | Öğrenci okuduğu makaleleri YBS bakış açısı ile kritik edebilir. | |||||||
3 | Öğrenci YBS alanında belli başlı konuların neler olduğunu ve nasıl bir geçiş yaşandığını görebilir. | |||||||
4 | Öğrenci kendi tez çalışmasının hangi konular olabileceğini araştırır | |||||||
5 | Öğrenci kendi tez çalışmasına ışık tutacak bir akademi makaleyi oluşturur. | |||||||
6 | Öğrenci oluşturduğu akademik makaleyi sınıfta sunar ve eleştiriler doğrultusunda düzeltme yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |