Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Phyton İle Veri Bilimine Giriş | UYS 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, Python dilinde programlama temellerini öğrenciye vermek ve uygulamalarla öğrendiklerini simüle etme fırsatı sunmaktır |
Dersin İçeriği | Öncelikle programcılıkta temel konular olan veri tipleri, koşullar, fonksiyonlar işlenecektir. Daha sonra nesneye dayalı programlama ve veri bilimi için phytonda özel oluşturulan yapılar gösterilecektir. Veri görselleştirme, istatistksel analizler ve makine öğrenmesine giriş yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Can create the algorithm and flowchart of a program. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Knows general programming principles well, has knowledge about programming techniques. | Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, | |
3 | While writing the program, he knows which data type for which variable and how to use control and loop structures. | Tartışma, Gözlem, Anlatım, | |
4 | Knows the concepts of class, object, method and variable and the relationship between them at a level that will put the algorithm of the program into code. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Accesses and processes files | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değişkenler, veri tipleri ve giriş-çikiş komutlari | |
2 | Koşullu ifadeler ve döngüler | |
3 | Fonksiyonlar | |
4 | Modüller ve Nesne Yönelimli Programlama | |
5 | Hata Ayıklama | |
6 | Numpy Paketi | |
7 | Pandas Paketi | |
8 | Veri Okuma | |
9 | Tarih ve Zaman | |
10 | Veri Görselleştirme 1 | |
11 | Veri Görselleştirme 2 | |
12 | İstatiksel Analiz | |
13 | Gözetimli ve Gözetimsiz Öğrenme | |
14 | Öğrenci Proje Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Arslan, İ. (2019). Python ile Veri Bilimi. Pusula. Bülent Çobanoğlu (2021). Herkes için Phyton. Pusula |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Can create the algorithm and flowchart of a program. | ||||||||
2 | Knows general programming principles well, has knowledge about programming techniques. | ||||||||
3 | While writing the program, he knows which data type for which variable and how to use control and loop structures. | ||||||||
4 | Knows the concepts of class, object, method and variable and the relationship between them at a level that will put the algorithm of the program into code. | ||||||||
5 | Accesses and processes files |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |