Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Phyton İle Veri Bilimine Giriş UYS 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Ders, Python dilinde programlama temellerini öğrenciye vermek ve uygulamalarla öğrendiklerini simüle etme fırsatı sunmaktır
Dersin İçeriği

Öncelikle programcılıkta temel konular olan veri tipleri, koşullar, fonksiyonlar işlenecektir. Daha sonra nesneye dayalı programlama ve veri bilimi için phytonda özel oluşturulan yapılar gösterilecektir. Veri görselleştirme, istatistksel analizler ve makine öğrenmesine giriş yapılacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Can create the algorithm and flowchart of a program. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Knows general programming principles well, has knowledge about programming techniques. Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım,
3 While writing the program, he knows which data type for which variable and how to use control and loop structures. Tartışma, Gözlem, Anlatım,
4 Knows the concepts of class, object, method and variable and the relationship between them at a level that will put the algorithm of the program into code. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Accesses and processes files Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Değişkenler, veri tipleri ve giriş-çikiş komutlari
2 Koşullu ifadeler ve döngüler
3 Fonksiyonlar
4 Modüller ve Nesne Yönelimli Programlama
5 Hata Ayıklama
6 Numpy Paketi
7 Pandas Paketi
8 Veri Okuma
9 Tarih ve Zaman
10 Veri Görselleştirme 1
11 Veri Görselleştirme 2
12 İstatiksel Analiz
13 Gözetimli ve Gözetimsiz Öğrenme
14 Öğrenci Proje Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Arslan, İ. (2019). Python ile Veri Bilimi. Pusula. Bülent Çobanoğlu (2021). Herkes için Phyton. Pusula

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. X
2 Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. X
3 İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir X
4 Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. X
5 Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. X
6 Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. X
7 İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. X
8 Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Can create the algorithm and flowchart of a program.
2 Knows general programming principles well, has knowledge about programming techniques.
3 While writing the program, he knows which data type for which variable and how to use control and loop structures.
4 Knows the concepts of class, object, method and variable and the relationship between them at a level that will put the algorithm of the program into code.
5 Accesses and processes files
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Kısa Sınav 10
1. Ara Sınav 80
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Proje / Tasarım 1 15 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödev 2 10 20
Ara Sınav 1 15 15
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6