Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlama | YBS 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, Python dilinde programlama temellerini öğrenciye vermek ve uygulamalarla öğrendiklerini simüle etme fırsatı sunmaktır |
Dersin İçeriği | Öncelikle programcılıkta temel konular olan veri tipleri, koşullar, fonksiyonlar işlenecektir. Daha sonra nesneye dayalı programlama ve veri bilimi için phytonda özel oluşturulan yapılar gösterilecektir. Python programlama dili, dış kütüphanelerin kullanımı, listeler, sözlükler, tablolar, hata yakalama, veri görselleştirme, istatistksel analizler ve makine öğrenmesine giriş yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir programın algoritmasını ve akış şemasını oluşturabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Genel programlama prensiplerini iyi bilir, programlama teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Programı yazarken, hangi değişken için hangi veri tipini, kontrol ve döngü yapılarını nasıl kullanması gerektiğini bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Sınıf, nesne, metod ve değişken kavramlarını ve bunlar arasındaki ilişkiyi, algoritması oluşturulan programı koda dökecek seviyede bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Dosyalara erişir ve işlem yapar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algoritmik program tasarımı, akış şemaları | |
2 | Değişkenler, veri tipleri ve giriş-çikiş komutlari | |
3 | Kontrol Yapıları, Döngüler | |
4 | Sınıflar, nesneler, metot ve fonksiyonlar | |
5 | Numpy Paketi | |
6 | Pandas Paketi | |
7 | Hata Yakalama | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Tarih Ve Zaman | |
10 | Veri Okuma | |
11 | Veri Görselleştirme 1 | |
12 | Veri Görselleştirme 2 | |
13 | İstatiksel Analizler | |
14 | Öğrenci Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Arslan, İ. (2019). Python ile Veri Bilimi. Pusula. Bülent Çobanoğlu (2021). Herkes için Phyton. Pusula |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
3 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir programın algoritmasını ve akış şemasını oluşturabilir. | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 |
2 | Genel programlama prensiplerini iyi bilir, programlama teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 |
3 | Programı yazarken, hangi değişken için hangi veri tipini, kontrol ve döngü yapılarını nasıl kullanması gerektiğini bilir. | 0 | 0 | 0 | 4 | 1 | 1 | 1 |
4 | Sınıf, nesne, metod ve değişken kavramlarını ve bunlar arasındaki ilişkiyi, algoritması oluşturulan programı koda dökecek seviyede bilir. | 3 | 0 | 0 | 5 | 3 | 2 | 1 |
5 | Dosyalara erişir ve işlem yapar | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |