Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama Yönetimi UTC 525 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

İhracat Pazar Seçimi

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Ayşegül KARATAŞ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Küresel anlamda önem kazanan pazarlama olgusunun ne olduğu, uluslararası pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin temel ilkelerin neler olduğu, pazarlama karması, uluslararası pazarlama yönetimi ve uluslararası pazarlama araştırmaları konularının öğrencilere anlatılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste, küresel pazarlamaya giriş, uluslararası pazar çevresi, uluslararası pazarlara açılma stratejileri, pazarlama karması elemanlarının uluslararası pazarlarda yönetimi, uluslararası pazarlama araştırmaları konularına değinilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uluslararası pazar çevresini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Uluslararası pazarlara açılma stratejilerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 Küresel ürün kavramını ve uluslararası ürün stratejilerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 Uluslararası fiyatlandırma stratejilerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Tutundurma karması elemanlarına ait kararları uluslararası düzeyde tartışabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
6 Uluslararası pazarlama araştırması yapar ve bulguları yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Küresel Pazarlamaya Giriş
2 Uluslararası Pazar Çevresi
3 Ekonomik ve Politik Pazar Çevresi
4 Pazar Değerlendirme Süreci
5 Uluslararası Pazarlara Açılmada Temel Konular
6 Uluslararası Pazarlara Açılma Stratejileri
7 Uluslararası Ürün Kararları
8 ARASINAV
9 Uluslararası Fiyat Kararları
10 Uluslararası Tutundurma Kararları
11 Uluslararası Dağıtım Kararları
12 GTİP Uygulamaları
13 Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
14 Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
Kaynaklar
Ders Notu

Albaum, Gerald, Duerr Edwin, (2011), International Marketing and Export Management, Prentice Hall.

Ders Kaynakları

Keegan, Warren J.,(2013), Global Marketing Management (8th Edition)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma X
2 Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme X
3 Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma X
4 Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme X
5 İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak X
6 Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak X
7 Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak X
8 Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak X
9 Etik farkındalık
10 Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Uluslararası pazar çevresini tanır 5 5 5
2 Uluslararası pazarlara açılma stratejilerini bilir 5 5 5
3 Küresel ürün kavramını ve uluslararası ürün stratejilerini bilir 5 5 5 5 5
4 Uluslararası fiyatlandırma stratejilerini bilir 5 5
5 Tutundurma karması elemanlarına ait kararları uluslararası düzeyde tartışabilir. 5 5 5 5
6 Uluslararası pazarlama araştırması yapar ve bulguları yorumlar 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6