Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi TSY 521 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mustafa AMARAT

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi dersinin amacı; sağlık hizmetlerinde performans kavramı ve performans yönetimi sürecinin incelenmesidir. Ders kapsamında ayrıca Türkiye ve bazı gelişmiş ülkelerde sağlık kurumlarında uygulanan performans yönetimi modelleri üzerinde durulacaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste, performans kavramı üzerinde durularak sağlık kurumlarında performans yönetimi süreci ve performans yönetimi modelleri hakkında gerekli bilgiler verilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları ve temel fonksiyonları uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanabilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Performans yönetimi süreci hakkında stratejik bakış açısına sahip olmak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Performans yönetimi ile ilgili argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Performans yönetimi ile ilgili karşıt argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
6 Türkiye´de ve dünyada performans yönetimi anlayışında meydana gelen değişim ve gelişimi izleyebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Kamu sektöründe performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
8 Sağlık kurumlarında performans ölçümü konusunda bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak sektörü analiz edebilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
9 Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemleri konusunda bilgi kazanmak, performansa dayalı ücretlendirme sistemlerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Anlatım,
10 Sağlık hizmetlerinde performans yönetimi konusunda bilgi kazanmak, performans yönetimi modellerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
11 Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli hakkında bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
12 Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarının sağlık hizmetlerine etkileri konusunda bilgi kazanmak ve analiz edip yorumlayabilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
13 Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarını analiz edip yorumlayabilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
14 Sağlık hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti konusunda bilgi kazanmak, memnuniyet ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Performans tanımı, performans ile ilgili kavramlar Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği
2 Performans yönetimi Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği
3 Performans yönetimi süreci Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği
4 Performans yönetimi konusunda argümanlar Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği
5 Performans yönetimi konusunda karşı argümanlar Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği
6 Performans yönetimi anlayışında değişim Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği
7 Kamu sektöründe performans yönetimi Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği
8 Sağlık kurumlarında performans ölçümü Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği
9 Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemleri Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği
10 Sağlık hizmetlerinde performans yönetimi modelleri Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği
11 Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği
12 Performans yönetiminin sağlık hizmetlerine etkileri Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği
13 Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamaları Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği
14 Sağlık hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği
Kaynaklar
Ders Notu

Ateş, Hamza, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği, Asil Yayınları, Ankara.
Uyargil, Cavide (2008), İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi, Arıkan Yayınları, İstanbul.
Barutçugil, İsmet (2002), Performans Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul.
Çevik, Hasan Hüseyin vd. (2008), Kamu Kurumlarında Performans Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Ders Kaynakları

Karahan, Atila ve Ersan Özgür (2011), Hastanelerde Performans Yönetimi ve Veri Zarflama Analizi, Nobel Yayınları, Ankara.
Kırılmaz, Harun (2010), II. Uluslararası Sağlıkta Performans ve Kalite Kongresi Bildiriler Kitabı, 3 Cilt, Sağlık Bakanlığı Yayınları, Ankara.
Luecke, Richard (2010), Performans Yönetimi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
Kırılmaz, Harun (2009), Uluslararası Sağlıkta Performans ve Kalite Kongresi Bildiriler Kitabı, 3 Cilt, Sağlık Bakanlığı Yayınları, Ankara.
Özcan, Yaşar A. (2008), Health Care Benchmarking and Performance Evaluation, Springer Science + Business Media, New York.
Ildır, Ali (2008), Sağlık İşletmelerinde Maliyet Analizi ve Performans Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Talbot, Colin (2007), ?Performance Management?, Editörler: Ferlie, Ewan, Laurence E. Lynn ve Christopher Pollit, The Oxford Handbook of Public Management, Oxford University Press, New York, s. 491-517.
Balcı, Asım ve Harun Kırılmaz (2005), ?Performansa Dayalı Ücretlendirme Sistemleri ve Kamu Sektöründe Uygulanabilirliği: Sağlık Bakanlığı?nda Döner Sermaye Gelirlerinden Performansa Dayalı Ek Ödeme Sistemi?, Editörler: Nohutçu, Ahmet ve Asım Balcı, Bilgi Çağında Türk Kamu Yönetiminin Yeniden Yapılandırılması-I, Beta Yayınları, İstanbul, sayfa 169-201.
Walker, Richard M., Fariborz Damanpour ve Carlos A. Devece (2010), ?Management Innovation and Organizational Performance: The Mediating Effect of Performance Management?, Journal of Public Administration Research and Theory, Vol. 21, No. 2, s. 367-386.
Coşkun, Ali (2006), Stratejik Performans Yönetimi ve Performans Karnesi, Literatür Yayınları, İstanbul.
Yang, Kaifeng ve Marc Holzer (2006), ?The Performance ? Trust Link: Implications for Performance Measurement?, Public Administration Review, Vol. 66, No. 1, s. 114-126.
WHO (World Health Organization) (2000), The World Health Report, Health Systems: Improving Performance, World Health Organization Publishing, Geneva.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir
2 Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir.
3 İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir.
4 Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir.
5 Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir.
6 Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir.
7 İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur.
8 Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları ve temel fonksiyonları uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek.
2 Performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanabilmek.
3 Performans yönetimi süreci hakkında stratejik bakış açısına sahip olmak.
4 Performans yönetimi ile ilgili argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak.
5 Performans yönetimi ile ilgili karşıt argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak.
6 Türkiye´de ve dünyada performans yönetimi anlayışında meydana gelen değişim ve gelişimi izleyebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek.
7 Kamu sektöründe performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak.
8 Sağlık kurumlarında performans ölçümü konusunda bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak sektörü analiz edebilmek.
9 Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemleri konusunda bilgi kazanmak, performansa dayalı ücretlendirme sistemlerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak.
10 Sağlık hizmetlerinde performans yönetimi konusunda bilgi kazanmak, performans yönetimi modellerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak.
11 Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli hakkında bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek.
12 Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarının sağlık hizmetlerine etkileri konusunda bilgi kazanmak ve analiz edip yorumlayabilmek.
13 Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarını analiz edip yorumlayabilmek.
14 Sağlık hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti konusunda bilgi kazanmak, memnuniyet ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,04
dersAKTSKredisi 6