Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Yönetiminde İletişim SAY 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı, Sağlık iletişimi bilgi ve anlayışını artırmak ve çeşitli alanlardaki sağlık iletişimi uygulamalarını incelemektir.

Dersin İçeriği

Sağlık iletişimi hakkında bilgilendirmeye yönelik olan bu ders, sağlık iletişimi kuramları ve uygulamalarını ele almaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medya savunuculuğunun önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sağlık iletişiminde kitle iletişim araçlarının etkilerini açıklar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Sağlık iletişimi modellerinin etkilerini karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sağlık iletişimi modellerini iletişim teorilerine bağlı olarak tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Etkili Sağlık iletişimi engellerine çözüm önerileri getirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Sağlık sorunlarının çözümünde Sağlık iletişiminin önemini belirtir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişime Giriş Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif
2 Örgütsel İletişim Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif
3 Sağlık Kurumlarında İletişim: Kavramsal Çerçeve, Teori ve Modeller Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif
4 Sağlık Kurumlarında Risk ve Kriz Dönemlerinde İletişim Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif
5 Sağlık Kurumlarında Stres Yönetimi, Tükenmişlik ve Destekleyici İletişim Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif
6 Palyatif Bakım Dönemi ve Sağlık İletişimi Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif
7 Sağlık İletişiminde Kötü Haberin Verilmesi Olumsuz Davranışlar Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif
8 Sağlık Kurumlarında Çatışma Yönetiminde İletişim Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif
9 ARASINAV Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif
10 Hasta Şikâyetleri Yönetimi Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif
11 Hekim Hasta İletişimi Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif
12 Hemşire Hasta İletişimi Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif
13 Sağlık Kurumlarında Liderlik ve İletişim Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif
14 Hasta Güvenliği ve İletişim Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif
Kaynaklar
Ders Notu

"Okay, A. (2009). Health Communication: Basic Concepts and Principles. Istanbul, Capital Media Services Inc.Okay, A. and A. Okay (2009).
"Parker, J. C. and E. Thorson (2009). Health communication in the new media landscape. New York, Springer Pub.
"Ray, E. B. (2005). Health communication in practice : a case study approach. Mahwah, N.J., L. Erlbaum.
Thomas, R. K. (2006). Health communication. New York, NY, USA, Springer.
Thompson, T. L. (2008). Handbook of health communication. New York, N.Y., Routledge.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak
2 Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek
3 İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak
4 Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek
5 Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme
6 Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak
7 Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak X
8 Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak X
9 Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak X
10 Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Medya savunuculuğunun önemini açıklar.
2 Sağlık iletişiminde kitle iletişim araçlarının etkilerini açıklar.
3 Sağlık iletişimi modellerinin etkilerini karşılaştırır.
4 Sağlık iletişimi modellerini iletişim teorilerine bağlı olarak tartışır.
5 Etkili Sağlık iletişimi engellerine çözüm önerileri getirir.
6 Sağlık sorunlarının çözümünde Sağlık iletişiminin önemini belirtir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 10 20
Final 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6