Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Yönetiminde İletişim | SAY 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, Sağlık iletişimi bilgi ve anlayışını artırmak ve çeşitli alanlardaki sağlık iletişimi uygulamalarını incelemektir. |
Dersin İçeriği | Sağlık iletişimi hakkında bilgilendirmeye yönelik olan bu ders, sağlık iletişimi kuramları ve uygulamalarını ele almaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medya savunuculuğunun önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sağlık iletişiminde kitle iletişim araçlarının etkilerini açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Sağlık iletişimi modellerinin etkilerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sağlık iletişimi modellerini iletişim teorilerine bağlı olarak tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Etkili Sağlık iletişimi engellerine çözüm önerileri getirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sağlık sorunlarının çözümünde Sağlık iletişiminin önemini belirtir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişime Giriş | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
2 | Örgütsel İletişim | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
3 | Sağlık Kurumlarında İletişim: Kavramsal Çerçeve, Teori ve Modeller | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
4 | Sağlık Kurumlarında Risk ve Kriz Dönemlerinde İletişim | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
5 | Sağlık Kurumlarında Stres Yönetimi, Tükenmişlik ve Destekleyici İletişim | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
6 | Palyatif Bakım Dönemi ve Sağlık İletişimi | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
7 | Sağlık İletişiminde Kötü Haberin Verilmesi Olumsuz Davranışlar | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
8 | Sağlık Kurumlarında Çatışma Yönetiminde İletişim | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
9 | ARASINAV | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
10 | Hasta Şikâyetleri Yönetimi | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
11 | Hekim Hasta İletişimi | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
12 | Hemşire Hasta İletişimi | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
13 | Sağlık Kurumlarında Liderlik ve İletişim | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
14 | Hasta Güvenliği ve İletişim | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | "Okay, A. (2009). Health Communication: Basic Concepts and Principles. Istanbul, Capital Media Services Inc.Okay, A. and A. Okay (2009). |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | ||||||
2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | ||||||
3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | ||||||
4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | ||||||
5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | ||||||
6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | ||||||
7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | X | |||||
8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | X | |||||
9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | X | |||||
10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Medya savunuculuğunun önemini açıklar. | ||||||||||
2 | Sağlık iletişiminde kitle iletişim araçlarının etkilerini açıklar. | ||||||||||
3 | Sağlık iletişimi modellerinin etkilerini karşılaştırır. | ||||||||||
4 | Sağlık iletişimi modellerini iletişim teorilerine bağlı olarak tartışır. | ||||||||||
5 | Etkili Sağlık iletişimi engellerine çözüm önerileri getirir. | ||||||||||
6 | Sağlık sorunlarının çözümünde Sağlık iletişiminin önemini belirtir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |