Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Bilgi Sistemleri | SAY 510 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL SEZER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayhan Durmuş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektronik bilgi sistemlerinin avantajlarının anlatılması Güncel hastane bilgi sistemlerinin öğretilmesi Yönetim sistemlerinde bilgi sistemlerinin çıktılarının kullanılmasının gösterilerek etkili kullanımın sağlanması . |
Dersin İçeriği | Sağlık ve hastane sistemleri, Yönetici bilgi sistemleri, Hastane yönetim bilgi sistemleri, Sistem analizi, Sistem biçimlendirilmesi, Yönetim destek bilgi sistemleri, Teşhis ve tedavi destek bilgi sistemleri, Modüler bilgi sistemleri, Hastanelerdeki bilgisayar yazılım ve donanımı, Verilerin güvenliği ve veri kalitesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sisteminin temel bileşenlerini, sağlık planlamasını ve politikalarını kavrama, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
9 | Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Sağlık yönetimi alanının hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olma, hukuki düzenlemeler ile etik ilkelerine uygun davranmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Sağlık bilgi sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, ve sağlık bilgi sistemlerini tanıma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Sağlık bilgi sistemlerinin hastane uygulamaları ile bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Sağlık bilgi sistemlerinin sağlık yöneticilerine ve sağlık çalışanlarına faydaları ve nasıl daha etkili kullanılabileceğine ilişkin bilgi sahibi olma. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Sistem Modelleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | İş Sistemleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Bilgi ve Bilgi Düzeyleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Bilgi Sistemleri ve Fiziksel Bileşenleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Bilgi Sistemleri ve Fonksiyonel Bileşenleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Bilgi Sistemleri ve Düzeyleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Bilgi Sistemleri ve Düzeyleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | ARASINAV | |
10 | Sağlık/ Yönetim Bilgi Sistemleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Sağlık/ Klinik Bilgi Sistemleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Sağlık/ Klinik Bilgi Sistemleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Sağlık/ Klinik Bilgi Sistemleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Bilgi Güvenliği ve Kalitesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Laudon, C.K. ve J.P. Laudon (2014). Yönetim Bilişim Sistemleri Dijital İşletmeyi Yönetme. Çev. Edt. U. Yozgat. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.; İstanbul.
|
Ders Kaynakları | 1. Sümbüloğlu, K. ve V. Sümbüloğlu (1998). Sağlık Enformasyon Sistemleri, Somgür Yayıncılık, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | ||||||
2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | ||||||
3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | ||||||
4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | ||||||
5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | ||||||
6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | ||||||
7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | ||||||
8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | ||||||
9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | ||||||
10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. | ||||||||||
2 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | ||||||||||
3 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma. | ||||||||||
4 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | ||||||||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sisteminin temel bileşenlerini, sağlık planlamasını ve politikalarını kavrama, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. | ||||||||||
6 | Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama | ||||||||||
7 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | ||||||||||
8 | Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | ||||||||||
9 | Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | ||||||||||
10 | Sağlık yönetimi alanının hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olma, hukuki düzenlemeler ile etik ilkelerine uygun davranmak. | ||||||||||
11 | Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. | ||||||||||
12 | Sağlık bilgi sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, ve sağlık bilgi sistemlerini tanıma. | ||||||||||
13 | Sağlık bilgi sistemlerinin hastane uygulamaları ile bilgi sahibi olma. | ||||||||||
14 | Sağlık bilgi sistemlerinin sağlık yöneticilerine ve sağlık çalışanlarına faydaları ve nasıl daha etkili kullanılabileceğine ilişkin bilgi sahibi olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |