Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik İnsan Kaynakları | YNO 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz insan kaynakları yönetiminin kazandığı stratejik boyutun teorik ve pratik anlamda değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste SİKYnin evrimi, boyutları, örgütsel performansla ilişkisi, yönetim danışmanlığı ve SİKY uygulamaları ile ilgili konulara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Personel yönetiminden stratejik insan kaynakları yönetimine kadar yaşanan evrim ve bu evrimin nedenlerin kavranması, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bu evrimin İKY uygulamalarına ve makro boyutta işletmelere etkilerinin değerlendirilmesi, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | SİKY uygulamalarının iş yaşamına ve İKY uygulamalarına reel boyuttaki yansımalarının sorgulanması, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | İKY evriminin SİKY bağlamında gelecek odaklı olarak değerlendirilmesi | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | |
2 | Stratejik İKYnin Evrimi | İlgili makalelerden sunum yapılması |
3 | Genel Strateji-İK Stratejisi Entegrasyonu | İlgili makalelerden sunum yapılması |
4 | Stratejik İKYnin Boyutları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
5 | Stratejik İKY Modelleri | İlgili makalelerden sunum yapılması |
6 | İKYde Outsourcing | İlgili makalelerden sunum yapılması |
7 | Stratejik İKY-Örgütsel Performans İlişkisi | İlgili makalelerden sunum yapılması |
8 | İnsan Sermayesi Yönetimi | İlgili makalelerden sunum yapılması |
9 | Outplacement | İlgili makalelerden sunum yapılması |
10 | Genel Tartışma: Stratejik İKY gerekli mi? | İlgili makalelerden sunum yapılması |
11 | Örnek Olay 1: Herman Miller ve Örnek Olay 2: Lucent | |
12 | Örnek Olay 3: Quantum ve Örnek Olay 4: Sears | |
13 | Örnek Olay 5: Prax Air ve Örnek Olay 6: Coca Cola | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İlgili Türkçe ve İngilizce makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Personel yönetiminden stratejik insan kaynakları yönetimine kadar yaşanan evrim ve bu evrimin nedenlerin kavranması, | 5 | ||||||
2 | Bu evrimin İKY uygulamalarına ve makro boyutta işletmelere etkilerinin değerlendirilmesi, | |||||||
3 | SİKY uygulamalarının iş yaşamına ve İKY uygulamalarına reel boyuttaki yansımalarının sorgulanması, | |||||||
4 | İKY evriminin SİKY bağlamında gelecek odaklı olarak değerlendirilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 0 | 10 | 0 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |