Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Çağda Tüketim ve Pazarlama UYP 613 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dijital dönüşüm sürecinde tüketim ve pazarlama faaliyetlerindeki gelişmelerin kavramsal olarak değerlendirilmesi.  

Dersin İçeriği

Djital dönüşüm ve işletmelere etkileri, dijital pazarlama ve tüketim trendleri, dijital pazarlama yöntem ve stratejileri, dijital marka yönetimi, yeni tüketici davranışları, sosyal medya pazarlaması, içerik pazarlaması, arama motoru pazarlaması, dijital halkla ilişkiler, Influencer pazarlama   

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dijital pazarlama uygulamalarını bilir ve kullanır Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Yeni tüketim trendlerini analiz eder Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama,
3 Pazarlamadaki dijital dönüşümleri yorumlar Beyin Fırtınası, Anlatım, Rol Oynama,
4 Dijital pazarlama kampanyasını tasarlar ve yönetir Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dijital dönüşüm ve işletmelere etkileri
2 Dijital pazarlama ve tüketim trendleri
3 Dijital pazarlama stratejileri
4 Dijital marka geliştirme ve yönetimi
5 Dijital itibar yönetimi ve halkla ilişkiler
6 Pazarlamada yapay zeka kullanımı
7 Arama motoru pazarlaması (SEM) ve Arama Motoru optimizasyonu (SEO)
8 Dijital İçerik Pazarlaması
9 Mobil ve Sosyal Medya Pazarlaması
10 Mobil ve Sosyal Medya Pazarlaması
11 Influencer Pazarlama
12 Dijital Pazarlama etkinliğinin ölçülmesi
13 Ödev sunumu
14 Ödev sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. X
2 Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır X
3 Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. X
4 Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. X
5 Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. X
6 Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. X
7 Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Dijital pazarlama uygulamalarını bilir ve kullanır
2 Yeni tüketim trendlerini analiz eder
3 Pazarlamadaki dijital dönüşümleri yorumlar
4 Dijital pazarlama kampanyasını tasarlar ve yönetir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 20 3 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Final 1 20 20
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6