Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlamada İleri Konular UYP 635 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK
Dersi Verenler Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK,
Dersin Yardımcıları

Arşt. Gör. Volkan GÖKTAŞ

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Doktora öğrencilerinin en çok zorlandıkları konulardan biri tez konusu seçiminde yaşanamktadır. Bu bağlamda öğrencilere yardımcı olmak amacıyla pazarlama yazınında ve akademiada öne çıkan tartışmalar ile baskın araştırma konularının ele laınması ve tartışılması yararlı olacaktır. Bu ders ağırlıklı olarak seminerler ve tartışmalar şeklinde yapılacağından pazarlama bağlamında öne çıkan konular ele alınacak ve olası çıkarımlar öğrenilerle birlikte ele alınacağından hem öğrencilerin alanla ilgili bilgi dağarcığı genişlemiş, hem de sunumlar sayesinde öğrencilerin düşünsel ve iletişim becerilerine katkı sağlanmış olacaktır.

 

Dersin İçeriği

Doktora öğrencilerinin en çok zorlandıkları konulardan biri tez konusu seçiminde yaşanamktadır. Bu bağlamda öğrencilere yardımcı olmak amacıyla pazarlama yazınında ve akademiada öne çıkan tartışmalar ile baskın araştırma konularının ele laınması ve tartışılması yararlı olacaktır. Bu ders ağırlıklı olarak seminerler ve tartışmalar şeklinde yapılacağından pazarlama bağlamında öne çıkan konular ele alınacak ve olası çıkarımlar öğrenilerle birlikte ele alınacağından hem öğrencilerin alanla ilgili bilgi dağarcığı genişlemiş, hem de sunumlar sayesinde öğrencilerin düşünsel ve iletişim becerilerine katkı sağlanmış olacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazaralama alanındaki gelişmelerin takibi ve irdelenmesi Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Pazarlama disiplinindeki tartışmalar ve yaklaşımların kıyaslanması Beyin Fırtınası,
3 Pazarlama araştırmalarında ve bilimsel yaklaşımlarındaki değişimler Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama disiplinine giriş ve seminer mantığına göre yaklaşımın ele alınması Derse genel giriş ve dersler ilgili çalışma şeklinin ve yöntemlerin belirlenmesi
2 Düşünme yaklaşımları ve akademik yaklaşım İlgili makale ve materyallerin okunması ve hazırlanılması
3 Bilimsel araştırmalarda yaklaşımlar İlgili makale ve materyallerin okunması ve hazırlanılması
4 Modelleme ve pazarlama araştırmalarında yaygın kullanılan modellere bakış İlgili makale ve materyallerin okunması ve hazırlanılması
5 Akademik literatür taraması ve eleştirel yaklaşım İlgili makale ve materyallerin okunması ve hazırlanılması
6 Pazarlama düşüncesi nereye evrilmektedir? İlgili makale ve materyallerin okunması ve hazırlanılması
7 Tüketici olgusundaki gelişmeler ve tüketici araştırmaları konusundaki yeni konular İlgili makale ve materyallerin okunması ve hazırlanılması
8 Markalama ve marka yönetimi İlgili makale ve materyallerin okunması ve hazırlanılması
9 Dağıtım kanalları ve omnichannel yaklaşımlar, showrooming İlgili makale ve materyallerin okunması ve hazırlanılması
10 Bütünleşik pazarlama iletişim ve yani yaklaşımlar İlgili makale ve materyallerin okunması ve hazırlanılması
11 Seminer I İlgili makale ve materyallerin okunması ve hazırlanılması
12 Seminer II İlgili makale ve materyallerin okunması ve hazırlanılması
13 Seminer III İlgili makale ve materyallerin okunması ve hazırlanılması
14 Seminer IV İlgili makale ve materyallerin okunması ve hazırlanılması
Kaynaklar
Ders Notu

Dönem başında ve dönem içinde dersin hocası tarafından ve öğrenciler tarafından haftalık ders konuyla ilgili faydalı kaynaklar ve tartışmalar ders notu olarak kullanılacaktır.

Ders Kaynakları

Bu ders bağlamında standart bir kaynakça vermek mümkün değildir. Her hafta anlatılacak ders içerikleri standart olmadığından sözkonusu haftanın içeriğine bağlı olarak akademik yazındaki her tür yayın, teori, tartışma ve uygulama konusuna bağlaı olarak çeşitli tür ve yapıda materyalden destek alınacaktır. Bu ders bağlamındaki tartışmalar ve seminerler doktora seviyesi olacağından konuların interdisipline olarak ele alınması da kaçınılmaz bir durumdur. 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. X
2 Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır X
3 Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. X
4 Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. X
5 Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. X
6 Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. X
7 Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Pazaralama alanındaki gelişmelerin takibi ve irdelenmesi
2 Pazarlama disiplinindeki tartışmalar ve yaklaşımların kıyaslanması
3 Pazarlama araştırmalarında ve bilimsel yaklaşımlarındaki değişimler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 40
Toplam 60
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6