Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Postmodern Pazarlama | UYP 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİMA NART |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SİMA NART, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Volkan Göktaş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı doktora seviyesi öğrencilerin pazarlama alanındaki bilgilerini zenginleştirmek ve postmodern bir bakış açısından pazarlamanın incelenmesini sağlamaktır. Postmodern şartlar ile postmodern düşüncesinin pazarlama alanındaki uygulanabilirliğini ele alınarak, geleneksel pazarlama yaklaşımlarının zaafları ortaya konarak, pazarlamada ortaya çıkan postmodern tüketim, postmodern kültür, sembolik tüketim gibi postmodern özelliklerin pazarlamaya katkıları değerlendirilmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders bağlamında modernist ve postmodernist bakış açıları karşılaştırıldıktan sonra postmodernist yaklaşımın pazarlama, tüketim, sosyal yaşam, kültür ve pazarlama araştırmalarına yansımaları incelenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Postmodernizmi modernizmden ayıran özellikleri değerlendirir ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Postmodern bakış açısının pazarlamaya yansımaları değerlendirir ve eleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Postmodern yaklaşım çerçevesinde pazarlama araştırmalarını değerlendirir ve günümüz pazarlama araştırmaları açısından bunların yansımalarını ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Postmodernizm ve tüketim ilişkisini irdeler ve postmodern tüketim toplumunda pazarlamanın rolünü irdeler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Postmodern yaşam tarzının yansımalarını inceler ve pazarlama açısından önerilerde bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Postmodern pazarlama uygulamalarının geleceğine ilişkin değerlendirmeler yapar ve önerilerde bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern ve postmodern kavramlarına giriş | Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003. |
2 | Postmodern şartları modernden ayırt eden özelliklerin irdelenmesi | Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003. |
3 | Postmodernizmin ayırtedici özellikleri ve parlama açısından çıkarımları | Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003. |
4 | Tüketim ve postmodern tüketim kültürü | Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003. |
5 | Pazar bölümlemeden parçalanmaya | Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003. |
6 | Üretim ve tüketimin yer değiştirmesi | Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003. |
7 | Postmodern şartlarda tüketim ve semboller | Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003. |
8 | Postmodern özellikleri pazarlama ve pazarlama yönetimine uygulanması | Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003. |
9 | Ara sınav | |
10 | Postmodern toplumun özellikleri | Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003. |
11 | Sembolik tüketim | Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003. |
12 | Postmodern pazarlama paradigması | Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003. |
13 | Postmodern araştırma yöntemleri | Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003. |
14 | Postmodern pazarlama uygulamalarının gözden geçirilmesi | Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003. |
Ders Kaynakları | 1) Stephen BROWN, Postmodern Marketing: Abutting beginners, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Postmodernizmi modernizmden ayıran özellikleri değerlendirir ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar | |||||||
2 | Postmodern bakış açısının pazarlamaya yansımaları değerlendirir ve eleştirir | |||||||
3 | Postmodern yaklaşım çerçevesinde pazarlama araştırmalarını değerlendirir ve günümüz pazarlama araştırmaları açısından bunların yansımalarını ortaya koyar | |||||||
4 | Postmodernizm ve tüketim ilişkisini irdeler ve postmodern tüketim toplumunda pazarlamanın rolünü irdeler | |||||||
5 | Postmodern yaşam tarzının yansımalarını inceler ve pazarlama açısından önerilerde bulunur | |||||||
6 | Postmodern pazarlama uygulamalarının geleceğine ilişkin değerlendirmeler yapar ve önerilerde bulunur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |