Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Postmodern Pazarlama UYP 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SİMA NART
Dersi Verenler Prof.Dr. SİMA NART,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Volkan Göktaş

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı doktora seviyesi öğrencilerin pazarlama alanındaki bilgilerini zenginleştirmek ve postmodern bir bakış açısından pazarlamanın incelenmesini sağlamaktır. Postmodern şartlar ile postmodern düşüncesinin pazarlama alanındaki uygulanabilirliğini ele alınarak, geleneksel pazarlama yaklaşımlarının zaafları ortaya konarak, pazarlamada ortaya çıkan postmodern tüketim, postmodern kültür, sembolik tüketim gibi postmodern özelliklerin pazarlamaya katkıları değerlendirilmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders bağlamında modernist ve postmodernist bakış açıları karşılaştırıldıktan sonra postmodernist yaklaşımın pazarlama, tüketim, sosyal yaşam, kültür ve pazarlama araştırmalarına yansımaları incelenmektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Postmodernizmi modernizmden ayıran özellikleri değerlendirir ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
2 Postmodern bakış açısının pazarlamaya yansımaları değerlendirir ve eleştirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
3 Postmodern yaklaşım çerçevesinde pazarlama araştırmalarını değerlendirir ve günümüz pazarlama araştırmaları açısından bunların yansımalarını ortaya koyar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
4 Postmodernizm ve tüketim ilişkisini irdeler ve postmodern tüketim toplumunda pazarlamanın rolünü irdeler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Postmodern yaşam tarzının yansımalarını inceler ve pazarlama açısından önerilerde bulunur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Postmodern pazarlama uygulamalarının geleceğine ilişkin değerlendirmeler yapar ve önerilerde bulunur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modern ve postmodern kavramlarına giriş Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
2 Postmodern şartları modernden ayırt eden özelliklerin irdelenmesi Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
3 Postmodernizmin ayırtedici özellikleri ve parlama açısından çıkarımları Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
4 Tüketim ve postmodern tüketim kültürü Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
5 Pazar bölümlemeden parçalanmaya Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
6 Üretim ve tüketimin yer değiştirmesi Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
7 Postmodern şartlarda tüketim ve semboller Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
8 Postmodern özellikleri pazarlama ve pazarlama yönetimine uygulanması Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
9 Ara sınav
10 Postmodern toplumun özellikleri Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
11 Sembolik tüketim Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
12 Postmodern pazarlama paradigması Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
13 Postmodern araştırma yöntemleri Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
14 Postmodern pazarlama uygulamalarının gözden geçirilmesi Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
Kaynaklar
Ders Notu

1) Yavuz ODABAŞI, Postmodern Pazarlama, MediaCat, 2003.
2) Edin Güçlü SÖZER, Postmodern Pazarlama, 2007.
3) Muazzez Babacan ve Ferah Onat (2009), Postmodern Pazarlama Perspektifi,
http://eab.ege.edu.tr/pdf/2_1/C2-S1-M2.pdf

Ders Kaynakları

1) Stephen BROWN, Postmodern Marketing: Abutting beginners,
http://www.sfxbrown.com/Postmodern%20Marketing.pdf
2) Mike FEATERSTONE, Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları.
3) Bernard COVA, Community and Consumption: Towards a definition of the
linking value of products and services European Journal of Marketing, Vol. 31,
No. 3-4, 1997.
4) David CHANEY, Yaşam Tarzları, Dost Kitabevi
5) OShaughnessy, J. Ve N.J. OShaughnessy (2002), Postmodernism and
Marketing: Separating the Wheat from the Chaff, Journal of Macromarketing,
Vol. 22, No. 1, June, 109-135.
7) Postmodern pazarlama konusunda çeşitli makaleler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. X
2 Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır X
3 Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. X
4 Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. X
5 Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. X
6 Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. X
7 Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Postmodernizmi modernizmden ayıran özellikleri değerlendirir ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar
2 Postmodern bakış açısının pazarlamaya yansımaları değerlendirir ve eleştirir
3 Postmodern yaklaşım çerçevesinde pazarlama araştırmalarını değerlendirir ve günümüz pazarlama araştırmaları açısından bunların yansımalarını ortaya koyar
4 Postmodernizm ve tüketim ilişkisini irdeler ve postmodern tüketim toplumunda pazarlamanın rolünü irdeler
5 Postmodern yaşam tarzının yansımalarını inceler ve pazarlama açısından önerilerde bulunur
6 Postmodern pazarlama uygulamalarının geleceğine ilişkin değerlendirmeler yapar ve önerilerde bulunur
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 12 12
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6