Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlişkisel Pazarlama UYP 607 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler Doç.Dr. SEMİH OKUTAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Genel pazarlama bakış açısıyla ilişkisel pazarlamanın öğretimi.
Dersin İçeriği İlişkisel pazarlama kavramı, kapsamı, yapısı, amaçları ve çeşitleri, ilişkisel pazarlama ile ilişkili öteki pazarlama kavramları, ilişkisel pazarlamanın önemi, ilişkisel pazarlamada strateji ve politika, ilişkisel pazarlamanın karakteristik boyutları, ilişkisel pazarlama uygulamaları.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama düşüncesindeki değişimi anlar Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
2 İlişkisel pazarlama yönlü değişimin anlamını öğrenir Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım,
3 İlişkisel pazarlama ile ilgili kavramları bilir Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
4 İlişkisel pazarlama süreç ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
5 Müşteri ilişkileri kavramını öğrenir Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İlişkisel pazarlamaya giriş İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
2 Markalar ve ilişkiler İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
3 Alıcı ve satıcı ilişkileri İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
4 İşletmeden işletmeye ve işletmeden müşteriye Pazar ilişkileri İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
5 İlişkiler açısından müşteri ve tüketiciyi tanımlama İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
6 Kanal stratejisi ve ilişkiler İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
7 Uygulamada ilişkisel pazarlama İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
8 Satın alma ve satış açısından gelecek ilişkileri İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
9 Ara sınav
10 Pazar ilişkilerinin yönetimi İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
11 Pazarlamanın yeni çağında yeni karar verme İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
12 İş ortakları ve kamu oyuyla ilişkiler İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
13 İlişkilerin yönetilmesi ve geliştirilmesi için stratejiler İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
14 Final Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları George S. Day, 2000, Managing Market Relationships
2. Gummeson E., 2002, Relationship Marketing in the new Economy.
3. Sheth, J. N. and Pavatiar A., 2002, Evolving Relationship Marketing into a Discipline.
4. Aijo, T.S., 1996, The Theoritical and Philosophical Understanding of Relationship Marketing.
5. Frederick E. Webster, Jr., 2000, Understanding the Relationships Among Brands, Consumers, and Resellers
6. Christian Gronroos, 1999, Relationship Marketing: Challenges for the Organization.
7. Ian H. Gordon,1998, Relationship marketing : new strategies, techniques, and technologies to win the customers you want and keep them forever
8. Frederick Newell.1997, New Rules of Marketing : How to Use One-to-One Relationship Marketing to Be the Leader in Your Industry
9. Cliff Allen, 2002, One-to-One Web Marketing: Build a Relationship Marketing Strategy One Customer at a Time
10. Kandampully.2002 Relationship marketing in services
11. John Egan, 2004, Relationship marketing : exploring relationship strategies in marketing
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir.
2 Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır
3 Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır.
4 Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir.
5 Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir.
6 Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir.
7 Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Pazarlama düşüncesindeki değişimi anlar
2 İlişkisel pazarlama yönlü değişimin anlamını öğrenir
3 İlişkisel pazarlama ile ilgili kavramları bilir
4 İlişkisel pazarlama süreç ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
5 Müşteri ilişkileri kavramını öğrenir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 40
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6