Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Pazarlama UYP 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dijital pazarlama dersinin amacı, öğrencilere dijital dünyanın pazarlama faaliyetleri açısından önemini ve kullanımını öğretmek ve uygulamalı olarak bu alanda beceri kazandırmaktır. Bu ders kapsamında, öğrenciler dijital pazarlama stratejileri geliştirmeyi, dijital kanalları etkili bir şekilde kullanmayı, online reklamcılık ve sosyal medya pazarlaması gibi dijital pazarlama araçlarını öğrenmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, dijital pazarlama alanındaki yenilikleri takip etmek ve bunları uygulamak için gerekli becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Bu ders, öğrencilere dijital pazarlama stratejileri konusunda geniş bir bilgi ve anlayış sağlayarak, günümüz iş dünyasında rekabet avantajı elde etmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders içeriği , dijital pazarlama alanında temel bilgi ve becerileri kapsamaktadır ve öğrencilere pratik uygulamalarla bu bilgileri pekiştirme fırsatı sunmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
2
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dijital Pazarlamanın Tanımı, Önemi ve Tarihi
2 Dijital Pazarlama Stratejisi Oluşturma ve İşletme Stratejisine Uyarlanması
3 Dijital Pazarlamada Karşılaşılan Engeller ve Dikkate Alınması Gereken Noktalar
4 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteriyi Elde Tutma
5 Sosyal Medya Pazarlaması
6 Mobil Pazarlama
7 Influencer Pazarlaması
8 SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ve SEM (Arama Motoru Pazarlaması)
9 Ara Sınav
10 Dijital Pazarlama İçin Araştırma Yöntemleri
11 Dijital Pazarlama Yasal ve Etik Konuları
12 Dijital Pazarlama Ölçümü, Analizi ve Raporlama
13 Dijital Pazarlama Trendleri ve Yenilikler
14 Dijital Pazarlama Stratejisi Sunumu ve Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dijital Pazarlama Stratejileri Çevrimiçi (online) pazarlamaya bütünleşik bir yaklaşım / Simon KINGSNORTH

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1
2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)