Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Örgütsel Pazarlama UYP 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SARIKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Günümüzde tüm insan ihtiyaçlarının hemen hemen hepsinin bir endüstriyel üretim sürecinden geçtiği gözlenmektedir. Dolayısıyla, her nihai ürünün oluşumunda bir endüstriyel pazarlama faaliyetinden bahsetmek mümkündür. Pazarlama literatüründe yer alan temel ilkeler ağırlıklı olarak, tüketici ürünleri pazarlama faaliyetleri de dikkate alınarak oluşturulmuştur. Ancak, endüstriyel pazarlama bağlamında aktörlerin özelliklerinde ve davranışlarında değişim gözlenmektedir. Bu derste endüstriyel pazarlarda faaliyet gösteren işletmelerin pazarlama faaliyetleri ele alınmakta, verilen örnek olaylarda da öğrencilerin konuları pekiştirmesi ve tartışma fırsatı yaratmak amaçlanmaktadır. Örnek olayların sonlarında sorulan soruların amacı ise, öğrencilere tartışma konusunda yönlendirici olması için verilmiştir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, endüstriyel pazarlama kavramının tanımı ile endüstriyel pazarlama sürecinin elemanları olan karma elemanlarının ele alınması, ve konuların bunlara ilişkin örnek olaylarla pekiştirilmesi ve tartışma fırsatı yaratılmasıdır

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Örgütsel tüketici ile nihai tüketici kavramlarını ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Örgütsel pazarlama bileşenlerini analiz eder ve değerlendirir Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Örgütsel pazarlar için pazar bölümlendirme yapar ve hedef Pazar seçimini formüle eder Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
4 Örgütsel pazarlarda tutundurma faaliyetlerini inceler ve tutundurma karmasını oluşturur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
5 Kişisel satış sürecini açıklar ve örgütsel pazarlar için önerilerde bulunur Anlatım, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri,
6 Çeşitli örnek olaylar yardımıyla örgütsel pazarlara ilişkin değerlendirmeler yapar ve stratejiler önerir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Endüstriyel Pazarlamaya Giriş SARIKAYA, N., (2008) Endüstriyel Pazarlama
2 Tüketici ve Endüstriyel Pazarlar SARIKAYA, N., (2008) Endüstriyel Pazarlama
3 Örgütsel Pazarlarda Segmentasyon ve Konumlandırma SARIKAYA, N., (2008) Endüstriyel Pazarlama
4 Yeni Ürün Gelişimi ve Yönetimi SARIKAYA, N., (2008) Endüstriyel Pazarlama
5 Endüstriyel Pazarlarda Fiyatlandırma SARIKAYA, N., (2008) Endüstriyel Pazarlama
6 Endüstriyel Pazarlarda Dağıtım Kanalları SARIKAYA, N., (2008) Endüstriyel Pazarlama
7 Kişisel Satış Ve Satış Yönetimi SARIKAYA, N., (2008) Endüstriyel Pazarlama
8 Reklamcılık Ve Satış Tutundurma SARIKAYA, N., (2008) Endüstriyel Pazarlama
9 Vize haftası
10 Endüstriyel Pazar İçin Müşteri İlişkileri Yönetimi Stratejileri SARIKAYA, N., (2008) Endüstriyel Pazarlama
11 Endüstriyel Pazarlama Stratejileri ve Performans SARIKAYA, N., (2008) Endüstriyel Pazarlama
12 İşletme Pazarları İçin E-Ticaret Stratejileri SARIKAYA, N., (2008) Endüstriyel Pazarlama
13 ÖRNEK OLAY 1: Southwestern Ohıosteel Company ,L.P: The Matworks Decision: Firmalararası İlişkiler: Ortaklıklar, ÖRNEK OLAY 2: Beta Pharmaceuticals: Pennsylvania Dağıtım Sistemi,ÖRNEK OLAY 3: Pfizer A.Ş. Hayvan Sağlığı Ürünleri:Pazar Segmantasyonu SARIKAYA, N., (2008) Endüstriyel Pazarlama
14 ÖRNEK OLAY 4:Barro Stickney A.Ş.:Pazar Büyüme Stratejileri Ve Konumlandırma, ÖRNEK OLAY 5: Wind Teknoloji: Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma ,ÖRNEK OLAY 6: Augustine Medıcal Şirketi: Baır Hugger Hasta Isıtma Sistemi: Fiyatlandırma. SARIKAYA, N., (2008) Endüstriyel Pazarlama
Kaynaklar
Ders Notu

Aşağıda  belirtilen kitap bölümleri, slaytlar ve çeşitli internet adresleri

Ders Kaynakları

SARIKAYA, n.,"ENDÜSTRİYEL PAZARLAMA " DERS NOTLARI, SAKARYA KİTABEVİ, 2008.

Hutt, Michael D. Ve Speh Thomas W., 2004, Business Marketing Management: A Strategic View of Industrial and Organizational Markets , Thomson/ South-Western.
Ford, D.,2002, The Business Marketing Course Managing Course: Managing in Complex Networks, John Wiley& Sons, LTD.
Dwyer, F.Robert and Tanner John. F.,2002, Business Marketing: Connecting Strategy, Relationships, and Learning, McGraw-Hill.
Kotler P., 2000, Marketing Management, Prentice Hall.
Ahmad R., Buutle, F., 2002, Customer Retention Management: A Reflection of Theory and Practise, Marketing İntelligence & Planning, Vol.20, No: 3.
Balta,N.F.,2006, Endüstriyel Pazarlama: Örgütsel Pazarlamanın Tüketim Ürünleri Pazarlanmasından Farklı Yönleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Özdemir, Ş.,2006, Endüstriyel Ürün Pazarlaması: Analitik Bir Yaklaşım, Seçkin Kitabevi, Şubat, Ankara.
Gürdal, S., 1994, Satış Gücü Yönetimi, Yeni Asya Yayınları, İstanbul.
Bloomberg Businessweek Türkiye

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Örgütsel tüketici ile nihai tüketici kavramlarını ayırt eder
2 Örgütsel pazarlama bileşenlerini analiz eder ve değerlendirir
3 Örgütsel pazarlar için pazar bölümlendirme yapar ve hedef Pazar seçimini formüle eder
4 Örgütsel pazarlarda tutundurma faaliyetlerini inceler ve tutundurma karmasını oluşturur
5 Kişisel satış sürecini açıklar ve örgütsel pazarlar için önerilerde bulunur
6 Çeşitli örnek olaylar yardımıyla örgütsel pazarlara ilişkin değerlendirmeler yapar ve stratejiler önerir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 45
1. Ödev 15
1. Proje / Tasarım 15
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6