Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pazarlama İletişimi ve Tutundurma | UYP 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Pazarlama ilkeleri veya Yönetimi dersi almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİMA NART |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Volkan Göktaş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerin faaliyette bulundukları pazarda rakip sayısının artmasının getirdiği baskı, diğer yandan iletişim teknolojisindeki gelişmeler müşteriler ile iletişim kurma konusunun önemini arttırmaktadır. Bu kapsamda bu ders müşteriler ve işletme çevresi ile daha sağlıklı iletişim kurulması ve tutundurma çabalarının daha etkin hale getirilmesi konularına odaklanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, reklam, doğrudan pazarlama, satış promosyonları, halkla ilişkiler ve kişisel satış gibi tüm önemli pazarlama iletişimi işlevlerine uygulanabilir teori ve teknikleri incelemektedir.. Öğrencilerin bir şirketin pazarlama ve tanıtım durumunu araştırmasına ve değerlendirmesine ve bu bilgileri etkili iletişim stratejileri ve programları geliştirmede kullanmasına olanak tanıyan bir bilgi tabanı sağlamaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama iletişimi tutundurma araçlarını tanımlar | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | pazarlama iletişimi reklam araçlarını tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Reklam kampanya yönetimini anlar | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Problem Çözme, | |
4 | İletişimin verimliliğine etki eden davranışsal faktörleri açıklar. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
5 | Reklam ve pazarlama iletişimi kampanyası geliştirir | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama İletişimine Giriş | Sabiste ilan edilen materyaller |
2 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | Sabiste ilan edilen materyaller |
3 | Pazarlama İletişimi Karması ve Özellikleri | Sabiste ilan edilen materyaller |
4 | Pazarlama İletişimi ve Reklam | Sabiste ilan edilen materyaller |
5 | Tüketici Psikolojisi ve İkna Süreci | Sabiste ilan edilen materyaller |
6 | Pazarlama Mesajı ve Yaratıcılık | Sabiste ilan edilen materyaller |
7 | Vize Haftası | Sabiste ilan edilen materyaller |
8 | Medya stratejisi | Sabiste ilan edilen materyaller |
9 | Reklam ve Halkla İlişkiler | Sabiste ilan edilen materyaller |
10 | Kişisel Satış | Sabiste ilan edilen materyaller |
11 | Satış Geliştirme | Sabiste ilan edilen materyaller |
12 | Geleneksel medyada pazarlama iletişimi | Sabiste ilan edilen materyaller |
13 | Sosyal medyada Pazarlama İletişimi | Sabiste ilan edilen materyaller |
14 | Örnek olay incelemeleri | Sabiste ilan edilen materyaller |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | 1. Lery Percy, Strategic Integrated Marketing Communication, USA, 1. Ed., 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pazarlama iletişimi tutundurma araçlarını tanımlar | |||||||
2 | pazarlama iletişimi reklam araçlarını tanımlar | |||||||
3 | Reklam kampanya yönetimini anlar | |||||||
4 | İletişimin verimliliğine etki eden davranışsal faktörleri açıklar. | |||||||
5 | Reklam ve pazarlama iletişimi kampanyası geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |