Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İletişimi ve Tutundurma UYP 531 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Pazarlama ilkeleri veya Yönetimi dersi almış olmak

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SİMA NART
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Volkan Göktaş

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İşletmelerin faaliyette bulundukları pazarda rakip sayısının artmasının getirdiği baskı, diğer yandan iletişim teknolojisindeki gelişmeler müşteriler ile iletişim kurma konusunun önemini arttırmaktadır. Bu kapsamda bu ders müşteriler ve işletme çevresi ile daha sağlıklı iletişim kurulması ve tutundurma çabalarının daha etkin hale getirilmesi konularına odaklanmaktadır. 

Dersin İçeriği

Bu ders, reklam, doğrudan pazarlama, satış promosyonları, halkla ilişkiler ve kişisel satış gibi tüm önemli pazarlama iletişimi işlevlerine uygulanabilir teori ve teknikleri incelemektedir.. Öğrencilerin bir şirketin pazarlama ve tanıtım durumunu araştırmasına ve değerlendirmesine ve bu bilgileri etkili iletişim stratejileri ve programları geliştirmede kullanmasına olanak tanıyan bir bilgi tabanı sağlamaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama iletişimi tutundurma araçlarını tanımlar Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 pazarlama iletişimi reklam araçlarını tanımlar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Reklam kampanya yönetimini anlar Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Problem Çözme,
4 İletişimin verimliliğine etki eden davranışsal faktörleri açıklar. Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
5 Reklam ve pazarlama iletişimi kampanyası geliştirir Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama İletişimine Giriş Sabiste ilan edilen materyaller
2 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Sabiste ilan edilen materyaller
3 Pazarlama İletişimi Karması ve Özellikleri Sabiste ilan edilen materyaller
4 Pazarlama İletişimi ve Reklam Sabiste ilan edilen materyaller
5 Tüketici Psikolojisi ve İkna Süreci Sabiste ilan edilen materyaller
6 Pazarlama Mesajı ve Yaratıcılık Sabiste ilan edilen materyaller
7 Vize Haftası Sabiste ilan edilen materyaller
8 Medya stratejisi Sabiste ilan edilen materyaller
9 Reklam ve Halkla İlişkiler Sabiste ilan edilen materyaller
10 Kişisel Satış Sabiste ilan edilen materyaller
11 Satış Geliştirme Sabiste ilan edilen materyaller
12 Geleneksel medyada pazarlama iletişimi Sabiste ilan edilen materyaller
13 Sosyal medyada Pazarlama İletişimi Sabiste ilan edilen materyaller
14 Örnek olay incelemeleri Sabiste ilan edilen materyaller
Kaynaklar
Ders Notu

Yok

Ders Kaynakları

1. Lery Percy, Strategic Integrated Marketing Communication, USA, 1. Ed., 2008
2. Kenneth E. Clow and Donald E. Baack, Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications (4th Edition) , 2009
3. Chris Hackley, Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communication Approach, Sage Publishing, London, 2010
4. Mine Oyman, Yavuz odabaşı, Pazarlama İletişmi Yönetimi, Mediacat Kitapları, İstanbul, 2006
5. Nilay Başok Yurdakul, Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ölçümleme Süreci, Nobel Yayın Dağıtım.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Pazarlama iletişimi tutundurma araçlarını tanımlar
2 pazarlama iletişimi reklam araçlarını tanımlar
3 Reklam kampanya yönetimini anlar
4 İletişimin verimliliğine etki eden davranışsal faktörleri açıklar.
5 Reklam ve pazarlama iletişimi kampanyası geliştirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Seminer) 20
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 12 12
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6