Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Pazarlama Yönetımi UYP 504 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Volkan Göktaş
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Pazarlama konularına stratejik bakış açısıyla bakabilme bilgi, beceri ve yeteneklerini öğrencilere kazandırmaktır. Stratejik pazarlama planlaması, pazarlama stratejisi geliştirme ve pazarlama programlarının oluşturulmasına ilişkin süreçler de öğrencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır.
Dersin İçeriği Bu derste pazarlamaya stratejik bakış ele alınacaktır. Stratejik unsurların çıkarımlarının irdelenmesi ve yeni alternatiflerin önerilmesi
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
2 Stratejik pazarlama planını tasarlar Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım,
4 Rekabet analizi oluşturur ve rekabet analizi bağlamında değerlendirmeler yapar Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur ve hedef pazar seçimini yapar Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım,
6 Konumlandırma stratejilerini irdeler ve yeniden konumlandırma stratejileri geliştirir Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım,
7 Pazarlama stratejilerini analiz eder, stratejik alternatifleri karşılaştırır ve pazarlama programlarını yapılandırır Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
8 Mamul yaşam eğrisinin farklı aşamalarını irdeler ve uygun pazarlama stratejileri önerir Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
9 Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Stratejik Düşünme Bölüm 1 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
2 Stratejik Pazarlama Hedefleri Bölüm 2 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
3 Stratejik Analiz ve Pazar (kar) Fırsatları Bölüm 3 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
4 İşletmenin Analizi Bölüm 4 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
5 Müşteri Analizleri Bölüm 5 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
6 Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi Bölüm 6 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
7 Rekabet, Kurumsal Avantaj ve Değer Yaratımı Stratejileri Bölüm 7 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
8 Pazarlama Stratejileri Bölüm 8 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
9 Ara sınav Bölüm 9 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
10 Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Bölüm 10 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
11 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Bölüm 11 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
12 Gerileyen Pazarlar ve Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri Bölüm 12 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
13 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri Bölüm 13 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
14 Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması Bölüm 14 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
Kaynaklar
Ders Notu Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
Ders Kaynakları Godin, Seth, (2006), Fikir Virüsü, Pazarlamada Yeni Boyutlar, İstanbul:
Mediacat Yayınları, ss. 1- 52.
2. Levinson, Jay Conrad (2007), 30 Günde Gerilla Pazarlama, Mediacat, İstanbul,
ss. 47-77.
3. Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem
Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58 ve 65-90.
4. Brandenburger, Adam M., Nalebuff, Barry J. (2005) Ortaklaşa Rekabet, Rota
Yayınları, ss. 260-280.
5. Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları,
İstanbul, ss. 22-45
6. Kawasaki, Guy (2003) Rakiplerinizi Çıldırtmanın Yolları, Mediacat yayınları,
İstanbul, ss. 53-144.
7. Traecy, Michael, Wiersama, Fred (2005), Pazar Liderlerinin Öğretileri, Mediacat
Yayınları, İstanbul, ss.140-220.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar
2 Stratejik pazarlama planını tasarlar
3 SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder
4 Rekabet analizi oluşturur ve rekabet analizi bağlamında değerlendirmeler yapar
5 Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur ve hedef pazar seçimini yapar
6 Konumlandırma stratejilerini irdeler ve yeniden konumlandırma stratejileri geliştirir
7 Pazarlama stratejilerini analiz eder, stratejik alternatifleri karşılaştırır ve pazarlama programlarını yapılandırır
8 Mamul yaşam eğrisinin farklı aşamalarını irdeler ve uygun pazarlama stratejileri önerir
9 Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Ara Sınav 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 12 12
Proje / Tasarım 1 12 12
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6