Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Perakende Yönetim Stratejileri | UYP 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı işletmelerin pazarda başarılı olmak ve rekabet avantajı sağlamak amacıyla kullandığı dağıtım kanalı ve perakendecilik stratejilerinin kavranması ve dağıtım kanalı ve perakendecilik konularının teorik ve uygulamalı olarak öğrenciye aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, dağıtım kanallarının tanımı, dağıtım kanalı stratejileri, dağıtım kanalında çatışma ve işbirliği kavramları, Perakendeci, Perakendecilik ve Perakende Satış Kavramı, Perakendeci İşletme Tipleri, Dünya’da Perakendecilik, Perakendecilik Yönetim Stratejisi, Perakendecilik Sektöründe Rekabet ve Yeni Stratejiler hakkında öğrencilere bilgi verilmesi ve perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, fiyatlandırma, tutundurma kararları kavramlarının örnekler yardımıyla açıklanmasıdır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dağıtım Kanalı Kavramını tanımlar, üyeler ve türleri hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Dağıtım kanalında çatışma ve işbirliği konularını örnekler yardımıyla açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Perakendecilik kavramını tanımlayarak perakendeci işletme türleri hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Perakendecilikte Rekabet Stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerini analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dağıtım Kanalının Tanımı, Dağıtım Kanalı Üyeleri ve Türleri | |
2 | Dağıtım Kanalında Çatışma ve İşbirliği | |
3 | Dağıtım Kanalı Stratejileri | |
4 | Perakendeci, Perakendecilik ve Perakende Satış Kavramı | |
5 | Perakendeci İşletme Tipleri ve Dünyada Perakendecilik | |
6 | Perakende Stratejileri | |
7 | Perakende Kuruluş Yeri ve Perakende Yer Seçimi | |
8 | Vize haftası | |
9 | Ürün Çeşitlendirmesinin Planlanması | |
10 | Perakendeci İşletmelerde Tüketici Davranışları | |
11 | Satın Alma Sistemleri | |
12 | Fiyatlandırma | |
13 | Perakende İletişim Karması | |
14 | Örnek olaylar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Eroğlu, Ahmet Hüsrev (2005),Endüstriyel İşletmelerde Dağıtım Kanalı Seçimi ve Dizaynı, Asil Yayın, Dağıtım, Ankara Demir, Nevzat, (2006), Dağıtım Kanallarında Çatışma Güç, Güç İlişkileri ve Çatışma Yönetimi, Seçkin Yayıncılık. Aydın, Kenan (2007) Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayınları, Ankara |
Ders Kaynakları | Rosenbloom, Bert (2004) Marketing Channels: A Management Review, Thomson, South-Western, Mason, Ohio Michael Levy, Barton Weitz (2007), Retailing Management, McGraw-Hill/Irwin, Boston. Krafft, Manfred ve Murali K. Mantrala (2006), Retailing in The 21st Century : Current and Future Trends, Springer, Berlin Tek, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Birleşik Matbaacılık, İzmir Serkan Kılıç ve Hakan Altıntaş (2010), Özel Markaların Pazarlama Stratejileri, Sistem Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dağıtım Kanalı Kavramını tanımlar, üyeler ve türleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
2 | Dağıtım kanalında çatışma ve işbirliği konularını örnekler yardımıyla açıklar. | |||||||
3 | Perakendecilik kavramını tanımlayarak perakendeci işletme türleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
4 | Perakendecilikte Rekabet Stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir. | |||||||
5 | Perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerini analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |