Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Perakende Yönetim Stratejileri UYP 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Dersin amacı işletmelerin pazarda başarılı olmak ve rekabet avantajı sağlamak amacıyla kullandığı dağıtım kanalı ve perakendecilik stratejilerinin kavranması ve dağıtım kanalı ve perakendecilik konularının teorik ve uygulamalı olarak öğrenciye aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği, dağıtım kanallarının tanımı, dağıtım kanalı stratejileri, dağıtım kanalında çatışma ve işbirliği kavramları, Perakendeci, Perakendecilik ve Perakende Satış Kavramı, Perakendeci İşletme Tipleri, Dünya’da Perakendecilik, Perakendecilik Yönetim Stratejisi, Perakendecilik Sektöründe Rekabet ve Yeni Stratejiler hakkında öğrencilere bilgi verilmesi ve perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, fiyatlandırma, tutundurma kararları kavramlarının örnekler yardımıyla açıklanmasıdır.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dağıtım Kanalı Kavramını tanımlar, üyeler ve türleri hakkında bilgi sahibi olur. Beyin Fırtınası, Anlatım,
2 Dağıtım kanalında çatışma ve işbirliği konularını örnekler yardımıyla açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Perakendecilik kavramını tanımlayarak perakendeci işletme türleri hakkında bilgi sahibi olur. Beyin Fırtınası, Anlatım,
4 Perakendecilikte Rekabet Stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerini analiz eder. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dağıtım Kanalının Tanımı, Dağıtım Kanalı Üyeleri ve Türleri
2 Dağıtım Kanalında Çatışma ve İşbirliği
3 Dağıtım Kanalı Stratejileri
4 Perakendeci, Perakendecilik ve Perakende Satış Kavramı
5 Perakendeci İşletme Tipleri ve Dünyada Perakendecilik
6 Perakende Stratejileri
7 Perakende Kuruluş Yeri ve Perakende Yer Seçimi
8 Vize haftası
9 Ürün Çeşitlendirmesinin Planlanması
10 Perakendeci İşletmelerde Tüketici Davranışları
11 Satın Alma Sistemleri
12 Fiyatlandırma
13 Perakende İletişim Karması
14 Örnek olaylar
Kaynaklar
Ders Notu Eroğlu, Ahmet Hüsrev (2005),Endüstriyel İşletmelerde Dağıtım Kanalı Seçimi ve Dizaynı, Asil Yayın, Dağıtım, Ankara
Demir, Nevzat, (2006), Dağıtım Kanallarında Çatışma Güç, Güç İlişkileri ve Çatışma Yönetimi, Seçkin Yayıncılık.
Aydın, Kenan (2007) Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayınları, Ankara
Ders Kaynakları Rosenbloom, Bert (2004) Marketing Channels: A Management Review, Thomson, South-Western, Mason, Ohio
Michael Levy, Barton Weitz (2007), Retailing Management, McGraw-Hill/Irwin, Boston.
Krafft, Manfred ve Murali K. Mantrala (2006), Retailing in The 21st Century : Current and Future Trends, Springer, Berlin
Tek, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Birleşik Matbaacılık, İzmir
Serkan Kılıç ve Hakan Altıntaş (2010), Özel Markaların Pazarlama Stratejileri, Sistem Yayıncılık
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Dağıtım Kanalı Kavramını tanımlar, üyeler ve türleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 Dağıtım kanalında çatışma ve işbirliği konularını örnekler yardımıyla açıklar.
3 Perakendecilik kavramını tanımlayarak perakendeci işletme türleri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Perakendecilikte Rekabet Stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir.
5 Perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerini analiz eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 14 14
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6