Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
E-Ticaret Uygulamaları UYP 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İşletmelerin zamanla işlerini elektronik ortama taşıma zorunluluğundan dolayı, gelecekte bu tip işletmelerde görev alacak öğrencilerin hazırlanılması için bu derste çeşitli uygulamalarla, bu alanda görülen bilgi eksikliğinin tamamlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu derste, dijital dünya ve E-ticaretin tanıtımı, Network ve kişisel online kullanımı, Web işletme modelleri, Müşteri desteği ve online kalite, Elektronik ortamda yeni ürün geliştirme, Online işletme topluluğu, Elektronik ortamda fiyatlandırma, E-ticarette planlama, İnternet organizasyonları konularına değinilecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlamak Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlamak Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
3 Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirmek Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlamak Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
5 Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlamak Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
6 Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgulamak Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 E-Ticaretin Temelleri Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları
2 Elektronik İletişimin Esasları Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları
3 Web Tasarımı Teknik Alt Yapısı Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları
4 B2B İşletmeler Arası E-ticaret Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları
5 B2C İşletmeden Tüketiciye E-ticaret Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları
6 C2C Müşteriden Müşteriye E-ticaret Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları
7 Elektronik Pazarlama Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları
8 E-ticarette Ödeme Şekilleri Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları
9 Vize
10 E-reklam ve E-marka (E-iletişim) Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları
11 E-ticarette Güvenlik Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları
12 Dijital İmza Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları
13 E-ticarette Yasal Konular Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları
14 E-ticaretin Geleceği
Kaynaklar
Ders Notu Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları
Ders Kaynakları Civelek, M. Emre., (2003), İnternet Ticareti, Beta Yayıncılık, İstanbul.
Öncü, Fatih, (2002), e-pazarlama: İnternet olanaklarıyla ürün ve hizmetin hedef pazara sunulması ve satışı, Litaratür Yayıncılık, İstanbul.
Deniz, R. Baki, (2001), İşletmeden tüketiciye internette pazarlama ve Türkiyedeki boyutları, Beta Yayıncılık, İstanbul.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir.
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır.
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır.
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir.
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir.
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar.
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlamak
2 Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlamak
3 Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirmek
4 Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlamak
5 Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlamak
6 Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgulamak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 30
2. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 2 15 30
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6