Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | MUH 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Volkan GÖKTAŞ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma sürecinin doktora düzeyinde ele alınması ve öğrencilerin ileri araştırma konularında bilgi sahibi olmaları yanında tipik bir doktora tez önerisi hazırlayacak düzeyde yetkinlik kazanmalarını sağlamaktır. Daha spesifik olarak, temel bilim felsefeleri, araştırma yaklaşımları, araştırma tasarımları ve model oluşturma, ölçme ve ölçekler ile ölçek geliştirme, araştırma evreninin tanımlanması ve örnekleme teknikleri ve analiz yaklaşım ve yöntemlerine ilişkin ileri düzey değerlendirme ve tartışmaların yapılması ve öğrencilerin öğrencilerini gerçek saha araştırmalarında kullanabilme ve bildiklerini sunabilme becerisi kazandırma dersin başlıca amaçlarını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bilim felsefesi ve temel bilimsel araştırma yaklaşımları, nitel ve nicel araştırmalar, bilimsel araştırmalarda temel kavramlar, araştırma modeli oluşturma ve hipotez, ölçme ve ölçekler, ölçek geliştirme, güvenilirlik ve geçerlilik, örnekleme yaklaşımları, analiz yaklaşımları ve araştırma bulgularının yazılması ve sunumu ile seminer hazırlama ve sunumu |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim felsefesine ilişkin temel kavramları bilme ve pozitivist ve yorumsamacı ekollerin niteliklerini aktarabilme | ||
2 | Bilimsel araştırma sürecinin ileri düzeyde değerlendirilebilme ve tartışabilme | ||
3 | Araştırma tasarımı kurgulayabilme ve model oluşturabilme | ||
4 | Sosyal bilimlerde ölçme ve ölçek geliştirme konularında yetkinlik | ||
5 | Bilimsel araştırmalarda veri toplama ve veri kaynakları ile örnekleme sürecine ilişkin yorum ve değerlendirme yapabilme | ||
6 | İstatistik analiz teknikler hakkında bilgi sahibi olma ve uygun tekniği belirleyebilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | Ara sınav | |
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derste verilecek olan makale ve diğer ders materyalleri konuya göre güncellenmekte ve farklı dokümanların listesi öğrencilere verilmektedir |
Ders Kaynakları | 1. Remzi ALTUNIŞIK, Hakan BOZ, Ercan GEGEZ, Erdoğan KOÇ, Ünsal SIĞRI, Erkan YILDIZ ve Atilla YÜKSEL (2022), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Yeni Perspektifler, Seçkin Yayınları. 2. Remzi ALTUNIŞIK, Recai COŞKUN ve Engin YILDIRIM (2017), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilim felsefesine ilişkin temel kavramları bilme ve pozitivist ve yorumsamacı ekollerin niteliklerini aktarabilme | |||||||
2 | Bilimsel araştırma sürecinin ileri düzeyde değerlendirilebilme ve tartışabilme | |||||||
3 | Araştırma tasarımı kurgulayabilme ve model oluşturabilme | |||||||
4 | Sosyal bilimlerde ölçme ve ölçek geliştirme konularında yetkinlik | |||||||
5 | Bilimsel araştırmalarda veri toplama ve veri kaynakları ile örnekleme sürecine ilişkin yorum ve değerlendirme yapabilme | |||||||
6 | İstatistik analiz teknikler hakkında bilgi sahibi olma ve uygun tekniği belirleyebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 331 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 13,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |