Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Amaçlı Muhasebe Yaklaşımları | MUH 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | Muhasebe tarihi Finansal Muhasebe Gelişmelerinin Değerlemesi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. Bilge ÖNAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı muhasebeye sosyal yaklaşımları tartışmak, muhasebede tartışmalı konular hakkında görüş oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste Finansal tabloların sunumu,Muhasebe ve kültür (sosyal boyutlar),Muhasebe ve kültür (muhasebe değerleri),Doğal kaynak muhasebesi , Denetimde soysal sorumluluk yaklaşımları işlenecektir |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Muhasebede sosyal sorumluluk kavramını bilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Muhasebeye sosyal açıdan yaklaşır ve bu açıdan tartışabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Muhasebede değer kavramıni tanımlayabilir ve tartışır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Muhasebenin felsefi temelleri hakkında fikir beyan edebilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muhasebede sosyal sorumluluk kavramı | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
2 | Finansal tabloların sunumu | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
3 | Denetim ve sosyal sorumluluk | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
4 | Muhasebe ve kültür (sosyal boyutlar) | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
5 | Muhasebe ve kültür (muhasebe değerleri) | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
6 | İşletme ve strateji | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
7 | Balanced Score Kart | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
8 | Çevre muhasebesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
9 | EVA | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
10 | Bulanık Muhasebe | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
11 | Yaratıcı Muhasebe | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
12 | Marka muhasebesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
13 | Doğal kaynak muhasebesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
14 | Denetimde soysal sorumluluk yaklaşımları | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kaplan, R.S., Norton D.P., (1996), Balanced Scored Card: Translation Strategy into Action, Harward Buss. Cshool Press, Boston |
Ders Kaynakları | Kaplan, R.S., Norton D.P., (1996), Balanced Scored Card: Translation Strategy into Action, Harward Buss. Cshool Press, Boston |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Muhasebede sosyal sorumluluk kavramını bilir | |||||||
2 | Muhasebeye sosyal açıdan yaklaşır ve bu açıdan tartışabilir | |||||||
3 | Muhasebede değer kavramıni tanımlayabilir ve tartışır. | |||||||
4 | Muhasebenin felsefi temelleri hakkında fikir beyan edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |