Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Muhasebe Tarihi | MUH 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET VECDİ CAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Muhasebe Tarihi hakkında bilgi ve anlayış kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu dersler öncelikle işlenir. Gözlemlenen muhasebe kronolojik araçlarda açıklanmıştır. Muhasebe uygulamaları ve medeniyetin öne çıktığı kültürde medeniyet, dönem ve insanlar üzerinde durulmuştur. Tarihsel muhasebede nasıl rehberlik edilir. seviye hangi kısımlardan ayrılmıştır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, muhasebenin dünyanın en eski mesleklerinden biri olduğunu bilir | Anlatım, | |
2 | Öğrenci, muhasebe tarihinin derinliğini keşfeder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Öğrenci, muhasebe tarihini genel olarak özetler ve açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Öğrenci, muhasebenin tarihsel gelişiminde etkili olan faktörleri açıklar ve yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Öğrenci, muhasebenin tarihsel gelişimini insanlığın, uygarlık tarihinin gelişimi ile ilişkilendirir, muhasebe gelişmelerini dönemsel olarak analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Öğrenci, muhasebe tarihi araştırmalarını, muhasebe uygulamaları tarihi ve muhasebe kuramları tarihi olarak ayırt eder, muhasebe tarihinin nasıl araştırılacağını bilir ve açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muhasebe nedir? Muhasebeye farklı bakışlar, Muhasebenin farklı anlamları, Muhasebeye ilişkin tanım denemeleri | İlgili kaynaklar okunmalı |
2 | Muhasebenin hiyerarşik düzeyleri, Muhasebenin türleri, Kapsam ve Sınırları, Hedef ve Amaçları, Uygulama Alanları | İlgili kaynaklar okunmalı |
3 | Muhasebe felsefesi, Muhasebe mantığı, Muhasebenin matematiği, Muhasebe sosyolojisi, Muhasebe Antropolojisi, Muhasebe Kültür ve değerleri | İlgili kaynaklar okunmalı |
4 | Muhasebenin tarihsel dönemlere ayrılması, Mental muhasebe dönemi, Yazılı belgeler dönemi | İlgili kaynaklar okunmalı |
5 | Milattan önce muhasebe : Mezopotamya´da muhasebe: Sümerler, Asurlar, Akadlar, Babiller | İlgili kaynaklar okunmalı |
6 | Eski Türklerde muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı |
7 | Eski Mısır´da muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı |
8 | Eski Yunan ve Roma´da muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı |
9 | ARA SINAV | |
10 | Çin´de, Hintlilerde, Perslerde ve Araplarda muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı |
11 | Avrupa´da muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı |
12 | Osmanlı´da muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı |
13 | Muhasebe gelişmelerini etkileyen faktörler, Muhasebe gelişmelerinin dönüm noktaları | İlgili kaynaklar okunmalı |
14 | Muhasebe tarihi araştırmaları ve Muhasebe tarihini araştırma yöntemleri | İlgili kaynaklar okunmalı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ahmet Vecdi CAN, Muhasebe Tarihi Ders Notları |
Ders Kaynakları | GÜVEMLİ,O., Türk Devletleri Muhasebe Tarihi Cilt 1-2-3-4, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci, muhasebenin dünyanın en eski mesleklerinden biri olduğunu bilir | |||||||
2 | Öğrenci, muhasebe tarihinin derinliğini keşfeder | |||||||
3 | Öğrenci, muhasebe tarihini genel olarak özetler ve açıklar | |||||||
4 | Öğrenci, muhasebenin tarihsel gelişiminde etkili olan faktörleri açıklar ve yorumlar | |||||||
5 | Öğrenci, muhasebenin tarihsel gelişimini insanlığın, uygarlık tarihinin gelişimi ile ilişkilendirir, muhasebe gelişmelerini dönemsel olarak analiz eder | |||||||
6 | Öğrenci, muhasebe tarihi araştırmalarını, muhasebe uygulamaları tarihi ve muhasebe kuramları tarihi olarak ayırt eder, muhasebe tarihinin nasıl araştırılacağını bilir ve açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |