Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pazarlama Analitikleri | MBA 556 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stratejik pazarlama yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Pazarlamada analiz yöntemleri | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | Pazarlama analitikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Pazarlama analitiklerinin uygulanması ve yorumlanması | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Pazarlama performans yönetimi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama yönetimine giriş | |
2 | Pazarlama performans yönetimi | |
3 | Temel pazarlama analitiklerine giriş | |
4 | Müşteri temelli analitikler | |
5 | ||
6 | Finansal | |
7 | Fiyatlandırma analitikleri | |
8 | Tutundurma faaliyetlerine yönelik analitikler | |
9 | Ara sınav | |
10 | ||
11 | Analitik uygulamaları-2 | |
12 | ||
13 | ||
14 | Analitik uygulamaları- |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 50+ marketing metrics - Wharton School Publishing Pazarlama Stratejileri - Torlak Ö. ve R. Altunışık (Editör) Ders notları |
Ders Kaynakları | Marketing metrics ile ilgili yabancı kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | ||||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | ||||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | ||||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | ||||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | ||||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Stratejik pazarlama yönetimi | ||||||||
2 | Pazarlamada analiz yöntemleri | ||||||||
3 | Pazarlama analitikleri | ||||||||
4 | Pazarlama analitiklerinin uygulanması ve yorumlanması | ||||||||
5 | Pazarlama performans yönetimi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |