Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama Analitikleri MBA 556 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Pazarlama yönetimi ve Stratejik Pazarlama dersi almış olmak

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arşt. Gör. Volkan GÖKTAŞ, Hazel Mihriban KARACA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı işletmelerde pazarlama performans göstergelerinin temellerinin anlatılması ve öğrencilerin bu göstergeler konusunda alinalık kazandırılarak daha etkin ve isabetli pazarlama kararları almalarına yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği

Pazarlama yönetimi, stratejik pazarlama yönetimi, pazar analizi, swot analizi, pazarlama göstergeleri, pazarlama program ve uygulamalarının analizinde kullanılan araçlar ile temel pazarlama göstergelerinin amaç ve çıkarımlarının değerlendirilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Stratejik pazarlama yönetimi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
2 Pazarlamada analiz yöntemleri Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
3 Pazarlama analitikleri Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Pazarlama analitiklerinin uygulanması ve yorumlanması Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Pazarlama performans yönetimi Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama yönetimine giriş
2 Pazarlama performans yönetimi
3 Temel pazarlama analitiklerine giriş
4 Müşteri temelli analitikler
5
6 Finansal
7 Fiyatlandırma analitikleri
8 Tutundurma faaliyetlerine yönelik analitikler
9 Ara sınav
10
11 Analitik uygulamaları-2
12
13
14 Analitik uygulamaları-
Kaynaklar
Ders Notu

50+ marketing metrics - Wharton School Publishing

Pazarlama Stratejileri - Torlak Ö. ve R. Altunışık (Editör)

Ders notları

Ders Kaynakları

Marketing metrics ile ilgili yabancı kaynaklar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir.
2 Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir.
3 İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir.
4 Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir.
5 Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir.
6 Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir.
7 İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur.
8 Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Stratejik pazarlama yönetimi
2 Pazarlamada analiz yöntemleri
3 Pazarlama analitikleri
4 Pazarlama analitiklerinin uygulanması ve yorumlanması
5 Pazarlama performans yönetimi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 25
2. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 2 20 40
Final 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Toplam İş Yükü 170
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,8
Dersin AKTS Kredisi 6