Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hizmet Pazarlaması MBA 520 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMRE YILDIRIM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Günümüzde hizmet sektörünün ekonomideki payı gün geçtikçe daha çok artmaya başlamıştır. Tüketicilerin geçmişe göre refah seviyeleri daha çok artmıştır. Teknolojik gelişmeler daha çok boş zamanlarının oluşmasını sağlamıştır. Bu nedenle tüketicilerin boş zamanlarını da daha farklı bir şekilde değerlendirmek istemeleri farklı hizmet sektörlerinin de hareketlenmesine yol açmıştır. Bu nedenle bu derste hizmet pazarlaması bağlamında çeşitli hizmet sektörlerinin (Turizm sektörü, Sağlık sektörü, Ulaşım, , Danışmanlık, Eğitim sektörü v.b.) ele alınması, hizmet pazarlama karması elemanlarının hizmet sektörlerinde nasıl uygulandığı, hizmet işletmelerinin müşteri şikayetleri ve müşteri tutma konusunda neler yapmaları gerektiğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, hizmet pazarlaması kavramının tanımı ile çeşitli hizmet sektörlerinin gözden geçirilmesi, hizmet pazarlama sürecinin elemanları olan hizmet pazarlaması karma elemanlarının ele alınması, hizmet işletmelerinde müşteri şikayetleri ve müşteri tutma yolları ve konuların bunlara ilişkin örnek olaylarla pekiştirilmesi ve tartışma fırsatı yaratılmasıdır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hizmetlerin ayırt edici özelliklerini tartışır ve hizmet pazarlaması açısından çıkarımlarını değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
2 Hizmet kalitesi kavramını farklı yönleri ile değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
3 Hizmetlerde fiyatlandırma konusunu irdeler ve gelir yönetimi (yield management) konusunda planlar oluşturur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
4 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hizmet pazarlamasına giriş Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması
2 Müşteri tatmini ve hizmet kalitesi Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması
3 Müşteri beklentileri ve yönetimi Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması
4 Tüketici davranışları ve hizmet kalitesinin algılanması Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması
5 Hizmet sunumunda fiziksel öğeler (serviscape) Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması
6 Hizmet pazarlamasında ürün kavramı Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması
7 Yeni hizmet tasarımı (blue print) Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması
8 Vize haftası
9 Hizmetlerin fıyatlandırılması Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması
10 Gelir Yönetimi ( Yield Management) Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması
11 Hizmet işletmelerinde arz yönetimi Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması
12 Hizmet işletmelerinde talep yönetimi Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması
13 Müşteri şikayetleri ve müşteri tutma yolları Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması
14 Örnek olaylar
Kaynaklar
Ders Notu

Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, slaytlar ve çeşitli internet adresleri

Ders Kaynakları

Hizmet pazarlaması ve Stratejileri, Editör: Prof.Dr.RemziALTUNIŞIK,  Beta yayınevi, 1.baskı- Ekim 2015, İstanbul.(ANA KAYNAK)

Christion Grönroos, Service Management and Marketing, Toronto, 1990.
Adrion Payne, The esence of Services Marketing, Prentice Hill, 2000.
David A. Aker, Strategic Marketing Management, 3. Ed. Newyork, 1992.
Cengiz Haksever, Barry Render, Roberta S. Russell, Robert G. Murdick, Service Management and Operations, Second Edition, New Jersey, 2000.
Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması,, Ekin Kitabevi, 2006.
Karahan Kasım , Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000.
Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 7.B., Cem ofset, 1999.
Bloomberg Businessweek Türkiye

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir.
2 Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir.
3 İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir.
4 Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir.
5 Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir.
6 Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir.
7 İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur.
8 Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Hizmetlerin ayırt edici özelliklerini tartışır ve hizmet pazarlaması açısından çıkarımlarını değerlendirir
2 Hizmet kalitesi kavramını farklı yönleri ile değerlendirir
3 Hizmetlerde fiyatlandırma konusunu irdeler ve gelir yönetimi (yield management) konusunda planlar oluşturur
4
5
6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 25
1. Proje / Tasarım 15
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 13 13
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 164
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,56
Dersin AKTS Kredisi 6