Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi | UİK 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Canan Yılmaz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan kaynakları yönetiminin temel alanlarından birisi olarn eğitim ve geliştirmeyi hem teorik hem de pratik olarak incelemek. |
Dersin İçeriği | İhtiyaç analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 21. yüzyıl örgütleri için eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin neden önemli olduğunu kavrar | Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin aşamalarını örnekler eşliğinde görür | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Örnek olaylar üzerinden eğitim faaliyetlerinin simülasyonuna benzer faaliyetlerle eğitim etkinliğini daha iyi kavrar | Problem Çözme, Rol Oynama, | |
4 | Bir eğitimci aday olarak etkili sunum ve ders anlatma ilkelerini öğrenir | Problem Çözme, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Sanayi sonrası toplum veya bilgi toplumu | |
2 | Örgütlerde bilgi yönetiminin önemi | |
3 | Çağdaş örgütlerde eğitim ve geliştirmenin önemi | |
4 | İnsan kaynağının eğitimi ve geliştirilmesine giriş: Eğitim döngüsü | |
5 | Eğitim ihtiyaç analizi | |
6 | Örnek olay | |
7 | Eğitim tasarımı | |
8 | Örnek olay | |
9 | Eğitim transferi | |
10 | Örnek olay | |
11 | Değerlendirme | |
12 | Örnek olay | |
13 | Etkili sunum için ip uçları | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Fuat Man: İnsan Kaynaklarında Eğitim ve Geliştirme Raymond Noe: İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi Malcolm Knowles ve diğ: Yetişkin Eğitimi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrenciler İKY alanındaki kuramsal bilgilerini derinleştirir. | X | |||||
2 | Öğrenciler İKY ile ilişkili farklı akademik disiplinlerdeki kuramsal bilgilerini derinleştirir. | X | |||||
3 | Öğrenciler İKY alanındaki akademik kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | X | |||||
4 | Öğrenciler İK uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Öğrenciler İKY alanındaki araştırmalarını farklı kuramsal yaklaşımları da dikkate alarak tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Öğrenciler İKY ile ilgili yazılımları ve programları kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 21. yüzyıl örgütleri için eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin neden önemli olduğunu kavrar | ||||||
2 | Eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin aşamalarını örnekler eşliğinde görür | ||||||
3 | Örnek olaylar üzerinden eğitim faaliyetlerinin simülasyonuna benzer faaliyetlerle eğitim etkinliğini daha iyi kavrar | ||||||
4 | Bir eğitimci aday olarak etkili sunum ve ders anlatma ilkelerini öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 32 | 32 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |