Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi UİK 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Canan Yılmaz

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İnsan kaynakları yönetiminin temel alanlarından birisi olarn eğitim ve geliştirmeyi hem teorik hem de pratik olarak incelemek.

Dersin İçeriği

İhtiyaç analizi
Eğitim tasarımı
Eğitim transferi
Eğitim ve geliştirmenin değerlendirilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 21. yüzyıl örgütleri için eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin neden önemli olduğunu kavrar Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin aşamalarını örnekler eşliğinde görür Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Örnek olaylar üzerinden eğitim faaliyetlerinin simülasyonuna benzer faaliyetlerle eğitim etkinliğini daha iyi kavrar Problem Çözme, Rol Oynama,
4 Bir eğitimci aday olarak etkili sunum ve ders anlatma ilkelerini öğrenir Problem Çözme, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Sanayi sonrası toplum veya bilgi toplumu
2 Örgütlerde bilgi yönetiminin önemi
3 Çağdaş örgütlerde eğitim ve geliştirmenin önemi
4 İnsan kaynağının eğitimi ve geliştirilmesine giriş: Eğitim döngüsü
5 Eğitim ihtiyaç analizi
6 Örnek olay
7 Eğitim tasarımı
8 Örnek olay
9 Eğitim transferi
10 Örnek olay
11 Değerlendirme
12 Örnek olay
13 Etkili sunum için ip uçları
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Fuat Man: İnsan Kaynaklarında Eğitim ve Geliştirme

Raymond Noe: İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi

Malcolm Knowles ve diğ: Yetişkin Eğitimi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrenciler İKY alanındaki kuramsal bilgilerini derinleştirir. X
2 Öğrenciler İKY ile ilişkili farklı akademik disiplinlerdeki kuramsal bilgilerini derinleştirir. X
3 Öğrenciler İKY alanındaki akademik kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. X
4 Öğrenciler İK uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder. X
5 Öğrenciler İKY alanındaki araştırmalarını farklı kuramsal yaklaşımları da dikkate alarak tasarlar ve yürütür. X
6 Öğrenciler İKY ile ilgili yazılımları ve programları kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 21. yüzyıl örgütleri için eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin neden önemli olduğunu kavrar
2 Eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin aşamalarını örnekler eşliğinde görür
3 Örnek olaylar üzerinden eğitim faaliyetlerinin simülasyonuna benzer faaliyetlerle eğitim etkinliğini daha iyi kavrar
4 Bir eğitimci aday olarak etkili sunum ve ders anlatma ilkelerini öğrenir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 3 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 32 32
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6