Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya Ekonomisi | IKT 464 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT BİLEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Dünya Ekonomisinin Tarihsel süreçteki değişim yönelimini analiz ederek; Dünya´daki üretim, ticaret finans hareketlerindeki değişimi ortaya koyarak, dünyanın yaşadığı krizler ve yansımalarını analiz etmek.
|
Dersin İçeriği | Dünya Ekonomisinin tarihsel süreçteki genel trendlerini ortaya koyarak; ticaret, finans ve üretim odaklı analizlerinin yapılması ve yansımaları
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya Ekonomisinin Genel Çerçevesi: Giriş | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Zaman Tünelinde Dünya Ekonomisi 0-1000 | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Batı Gelişmesi ve Dünyanın Geri Kalanına Etkisi 1000-1800 | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Asya ve Osmanlının Dünya Ekonomisindeki Yeri ve Değişimi | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Endüstri devrimi Sonrası Dünya Ekonomisi ve Dünyada Gelişme Farkı | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Dünya Ekonomisinde Devletin Yükselişi ve Refah Devleti Uygulamaları | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Küreselleşme: Ticaretin Küreselleşmesi | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Dünya Ekonomisinde Çin ve Asya’nın Yükselişi | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Dünyada Ülkeler Arası Gelişme Farkının Boyutları | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Küresel Gelir Adaleti Sorunu | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünya Ekonomisinin Genel Çerçevesi: Giriş | Ders Hocasının Ders Notları |
2 | Zaman Tünelinde Dünya Ekonomisi 0-1000 | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies, OECD, Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları. |
3 | Batı Gelişmesi ve Dünyanın Geri Kalanına Etkisi 1000-1800 | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies, OECD, Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları. |
4 | Asya ve Osmanlının Dünya Ekonomisindeki Yeri ve Değişimi | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies, OECD, Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları. |
5 | Endüstri devrimi Sonrası Dünya Ekonomisi ve Dünyada Gelişme Farkı | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies, OECD, Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları. |
6 | Dünya Ekonomisinde Devletin Yükselişi ve Refah Devleti Uygulamaları | Ders Notları, S Özdemir, Küresel Refah Devleti, Ders Notları. |
7 | Küreselleşme: Ticaretin Küreselleşmesi | Johan Norberg, Küresel Kapitalizmi Savunmak, Liberte Yayınları, Jacques Adda, Ekonominin Küreselleşmesi, İletişim Yayınları, Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları, WTO 2022 |
8 | Dünya Ekonomisini Sektörel Karşılaştırma: Gıda, İnşaat ve Savunma | Sektör Raporları, WTO 2022, Ders Notları |
9 | VİZE SINAVI | |
10 | Dünyada Ülkeler Arası Gelişme Farkının Boyutları | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies, OECD, Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları. |
11 | Dünya Ekonomisini Sektörel Karşılaştırma: İlaç, Bankacılık, E- Ticaret ve Otomobil | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies, OECD, Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları. |
12 | Dünya Ekonomisinde Çin ve Asya’nın Yükselişi | Ronald Coase ve Ning Wang, Çin Nasıl Kapitalist Oldu? |
13 | Dünya´nın Tek Kutuplaşması: Para ve Finansın Küreselleşmesi ve Küresel Borç Sorunu | Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları, WTO 2022 |
14 | Küresel Gelir Adaleti Sorunu | Branko Milanovic, Küresel Eşitsizlik, Ders Notları, |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dünya Ekonomisi, Mahfi Eğilmez, Remzi Kitapevi,2018 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dünya Ekonomisinin Genel Çerçevesi: Giriş | 4 | 4 | ||||||||||
2 | Zaman Tünelinde Dünya Ekonomisi 0-1000 | 4 | 4 | ||||||||||
3 | Batı Gelişmesi ve Dünyanın Geri Kalanına Etkisi 1000-1800 | 3 | 4 | ||||||||||
4 | Asya ve Osmanlının Dünya Ekonomisindeki Yeri ve Değişimi | 4 | 4 | ||||||||||
5 | Endüstri devrimi Sonrası Dünya Ekonomisi ve Dünyada Gelişme Farkı | 4 | 4 | ||||||||||
6 | Dünya Ekonomisinde Devletin Yükselişi ve Refah Devleti Uygulamaları | 4 | 4 | ||||||||||
7 | Küreselleşme: Ticaretin Küreselleşmesi | 4 | 4 | ||||||||||
8 | Dünya Ekonomisinde Çin ve Asya’nın Yükselişi | 4 | 4 | ||||||||||
9 | Dünyada Ülkeler Arası Gelişme Farkının Boyutları | 4 | 4 | ||||||||||
10 | Küresel Gelir Adaleti Sorunu | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |