Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akademik İngilizce I | EKO 351 | 5 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Academic English I-II |
Önerilen Seçmeli Dersler | Academic English I-II |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölümü Öğretim Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B1 düzeyinde İngilizcede; |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri, lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1-Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) yabancı dil bilgisine sahip olur. 2-İş, okul, boş zaman, vb. düzenli olarak karşılaşılan tanıdık konularda net standart girdilerin ana noktalarını anlayabilir. 3-Dilin konuşulduğu bir alanda seyahat ederken ortaya çıkabilecek çoğu durumla baş edebilir. 4-Tanıdık veya kişisel ilgi alanlarıyla ilgili basit metinler üretebilir. 5-Tecrübe ve olayları, hayalleri, umutları ve isteklerinden bahsedebilir ve kısaca görüş ve planları için sebep ve açıklamalar üretebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Scan a text to locate specific information Write a paragraph with a topic sentence, supporting details and a conclusion Recognize and use ability in present, past, future (can, able to, could) | North Star-3 Ders Kitabı 1. Ünite |
2 | Identify main ideas Write a paragraph telling a story Distinguish between the Simple Past and Past Progressive | North Star-3 Ders Kitabı 2. Ünite |
3 | Identify different types of supporting details Write a paragraph about pros and cons Express purpose with an infinitive | North Star-3 Ders Kitabı 3. Ünite |
4 | Make and confirm predictions Write a paragraph about pros and cons Express purpose with an infinitive | North Star-3 Ders Kitabı 3. Ünite |
5 | Recognize opinions and supporting examples Write a point-by-point contrast with supporting examples Recognize and make comparisons with adverbs | North Star-3 Ders Kitabı 4. Ünite |
6 | Make and confirm predictions Write a point-by-point contrast with supporting examples Recognize and make comparisons with adverbs | North Star-3 Ders Kitabı 4. Ünite |
7 | Predict content from a title and subheading in a reading Write a cover letter with appropriate content and format Recognize and use future time clauses and expressions | North Star-3 Ders Kitabı 5. Ünite |
8 | Follow chronological order in a reading Write an opinion essay with an introduction, body and conclusion Recognize and use because and even though in main and dependent clauses | North Star-3 Ders Kitabı 6. Ünite |
9 | Vize Haftası | |
10 | Categorize information from two texts Write an opinion essay with an introduction, body and conclusion. Recognize and use because and even though in main and dependent clauses | North Star-3 Ders Kitabı 6. Ünite |
11 | Recognize and understand metaphors in a reading Write a point-by-point paragraph Distinguish between the uses of definite and indefinite articles (a/an/the) | North Star-3 Ders Kitabı 7. Ünite |
12 | Recognize and understand metaphors in a reading Write a point-by-point paragraph Distinguish between the uses of definite and indefinite articles (a/an/the) | North Star-3 Ders Kitabı 7. Ünite |
13 | Analyse information in a chart Write a cause and effect essay Recognize and use may, might, could to express future possibility | North Star-3 Ders Kitabı 8. Ünite |
14 | Identify cohesive devices of contrast Write a cause and effect essay Recognize and use may, might, could to express future possibility | North Star-3 Ders Kitabı 8. Ünite |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | --- |
Ders Kaynakları | [1] North Star-3 Reading & Writing Ders Kitabı [3] MyEnglishLab Online Platform |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | ||||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1-Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) yabancı dil bilgisine sahip olur. 2-İş, okul, boş zaman, vb. düzenli olarak karşılaşılan tanıdık konularda net standart girdilerin ana noktalarını anlayabilir. 3-Dilin konuşulduğu bir alanda seyahat ederken ortaya çıkabilecek çoğu durumla baş edebilir. 4-Tanıdık veya kişisel ilgi alanlarıyla ilgili basit metinler üretebilir. 5-Tecrübe ve olayları, hayalleri, umutları ve isteklerinden bahsedebilir ve kısaca görüş ve planları için sebep ve açıklamalar üretebilir. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |