Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Yabancı Dil | EKO 307 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Akademik İngilizce |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencileri ekonometrinin sahip olduğu temel İngilizce kavramları konusunda bilgi sahip yapmak ve aynı zamanda İngilizce olarak temel istatistik uygulamaları ve veri inceleme yöntemleri ile tanıştırmaktır. Ders içerisinde, çeşitli temel ekonometri metinlerinin İngilizce halleri üzerine tartışma yapılacak ve çeşitli uygulamalar yapılacaktır. Ders kapsamında, çeşitli veriler ile ekonometrik analizler yapılacak, STATA gibi programların uluslar arası yardım dosyaları bağlamında bilgi verilecek ve kullanılacaktır. |
Dersin İçeriği | Ekonometriye ilişkin temel İngilizce metinler konusunda öğrenciler bilgi sahibi olacak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekonometriye ilişkin temel İngilizce metinler konusunda öğrenciler bilgi sahibi olacak. | Anlatım, | |
2 | Çeşitli ekonometrik teknikler öğrenciler tarafından öğrenilecek, bu konular bağlamında uluslar arası literatür incelenecektir. | Soru-Cevap, | |
3 | Öğrenciler İngilizce metinler yardımıyla ekonometrik incelemenin sonuçlarını değerlendirme ve bu sonuçlardan elde edilecek çıkarımların incelenmesi konusunda fikir sahibi olacaktır. | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yaklaşımları ve uluslar arası literatür bağlamında metin oluşturmaya giriş | Bilimsel araştırma yaklaşımları ve uluslar arası literatür bağlamında metin oluşturmaya giriş |
2 | Bilimsel araştırma yaklaşımları ve uluslar arası literatür bağlamında metin oluşturmaya giriş | Bilimsel araştırma yaklaşımları ve uluslar arası literatür bağlamında metin oluşturmaya giriş |
3 | Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar | Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar |
4 | Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar | Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar |
5 | Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar | Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar |
6 | Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme | Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme |
7 | Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme | Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav |
9 | Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme | Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme |
10 | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar |
11 | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar |
12 | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar |
13 | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar |
14 | Değerlendirme ve sonuç | Değerlendirme ve sonuç |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | sabis |
Ders Kaynakları | Frank, Robert H. The economic naturalist: In search of explanations for Quiggin, John. Zombie economics: How dead ideas still walk among us. Princeton Angrist, J. D. ve J. Pischke. Mostly harmless econometrics: an empiricist's Wooldridge, J. M. Introductory econometrics, South Western College. 2008. Baum, Christopher F., and F. Christopher. An introduction to modern The economist. Style guide: The bestselling guide to english usage. Profile books, Kennedy, Peter. A guide to econometrics. MIT press, 2003. Huff, D. (1993). How to lie with statistics. WW Norton & Company. MIT OpenCourseWare , https://ocw.mit.edu/index.htm CORE Project, The Economy, http://www.core-econ.org/ VOX, https://voxeu.org/ Blogs, https://www.intelligenteconomist.com/economics-blogs/ The Economist, The Economic Times, The Wall Street Journal, Business Week, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ekonometriye ilişkin temel İngilizce metinler konusunda öğrenciler bilgi sahibi olacak. | ||||||||||||
2 | Çeşitli ekonometrik teknikler öğrenciler tarafından öğrenilecek, bu konular bağlamında uluslar arası literatür incelenecektir. | ||||||||||||
3 | Öğrenciler İngilizce metinler yardımıyla ekonometrik incelemenin sonuçlarını değerlendirme ve bu sonuçlardan elde edilecek çıkarımların incelenmesi konusunda fikir sahibi olacaktır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 4 | 5 | 20 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |