Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İş Süreçleri Yönetimi MYT 536 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ESRA TEKEZ
Dersi Verenler Doç.Dr. ESRA TEKEZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kurumların rekabet avantajı elde edebilmeleri için ihtiyaç duydukları sürekli gelişmeyi yaratacak ve daha verimli hale gelebilmelerini sağlayacak iş süreçleri yönetimi bilgi becerilerinin öğrenciye kazandırılması

Dersin İçeriği

Süreçlerin organizasyon yapıları içindeki yeri, süreçlerin öğeleri, özellikleri, hiyerarşisi, süreç tanımlama, Süreç Performans Ölçümü, Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi, Süreçlerin Dökümantasyonu, Süreçlerin İyileştirilmesi,Kilit/Kritik Süreçler, Süreç Olgunluğu, Sürekli Gelişme İçin "Kaizen", Kalite Çemberleri,Problem Çözme Teknikleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlayabilir Rol Oynama, Soru-Cevap,
2 Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini açıklayabilir Soru-Cevap, Anlatım,
3 İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak yapılandırabilir Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Süreç Yönetimine Giriş
2 Organizasyon Yapıları ve Süreçler
3 ISO 9001 ve EFQM modelinde Süreçler
4 Süreç Odaklı Sorunlar ve Süreçlerde Dijital Dönüşüm
5 Süreçlerin Sınıflandırılması / Hiyerarşisi
6 Sürecin Öğeleri
7 Süreç Performans Ölçümü - 1
8 Süreç Performans Ölçümü - 2
9 Ara sınav
10 Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi
11 Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi / Süreç Dökümantasyonu
12 Süreç İyileştirme
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Aras A.A., Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, KalDer, 2005
Rıdvan Bozkurt, Süreç iyileştirme, Ankara: MPM Yayınları 2003
Harmon P., Business Process Change: A manager´s guide to improving redesigning and automating processes, Morgan Kaufmann Publishers, San Francisco, 2003
Smith H., Fingar P., Business Process Management, Meghan-Kiffer Pres, USA, 2002

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlayabilir
2 Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini açıklayabilir
3 İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak yapılandırabilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6