Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yangın Bilimi ve Uygulamalı İstatistik | TYG 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAFİYE SENCER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yangın bilimi ile birlikte istatistiğin tanımının anlatılması, temel istatistik kavramlarının ve istatistiksel analiz yöntemlerinin öğretilmesi, mesleki hayattaki istatistik uygulamalarının öneminin öğrenciye gösterilmesi amaçlanmaktadır. Bu ders ile öğrenciler yangın bilimi ile birlikte istatistiksel yöntemlerinin uygulamalı olarak gerçekleştirilmesini içermektedir. |
Dersin İçeriği | Her türlü deney verisini tablo ve grafiklerle gösterebilme; ve toplam kalite yönetimi, süreç iyileştirme döngüsü ve kullanılan teknikler ile süreç performans ölçüm teknikleri yer almaktadır. Deney verilerini istatistiksel analiz yöntemlerine uygun şekle dönüştürebilme. İstatistiksel analiz yöntemlerini uygulayabilme, İstatistiksel analiz sonuçlarını yorumlayabilme konuları yer almaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deney ve Laboratuvar, | ||
2 | Anlatım, | ||
3 | Gezi / Gözlem, | ||
4 | Gözlem, Gezi / Gözlem, | ||
5 | Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistikte temel kavramlar | |
2 | İstatistik serileri ve frekans dağılımları | |
3 | Merkezi eğilim ölçüleri | |
4 | Olasılık hesapları | |
5 | Rassal değişkenler | |
6 | Kesikli rassal değişkenler ve olasılık dağılımları | |
7 | Kesikli rassal değişkenler ve olasılık dağılımları | |
8 | Sürekli rassal değişkenler ve olasılık dağılımları | |
9 | Normal dağılım | |
10 | Örneklem dağılımları, merkezi limit teoremi | |
11 | Nokta-aralık tahmini | |
12 | SPSS Programı ve uygulamaları | |
13 | Yangın Yönetimine ilişkin SPSS Programı ve uygulamaları | |
14 | Yangın Yönetimine ilişkin SPSS Programı ve uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Büyüköztürk, Ş. Sosyal Bilimlerde Uygulamalı İstatistik 2. Yüzer, A. F., Ağaoğlu, E., Tatlıdil, H., Özmen, A., Şıklar, E., İstatistik , Anadolu Üniversitesi, Yayın No: 1448, ISBN 975 - 06 - 0183 - 1, 2004. İkiz, F., Püskülcü, H., Eren, Ş., İstatistiğe Giriş , Barış Yayınları, ISBN 975 - 94951 - 0 - 4, 1996 |
Ders Kaynakları | McClave, J. T., Sincich, T., Statistics , Prentice Hall Inc., ISBN 0 - 13 - 149755 - 3 - 2, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Disiplinler arası bilgileri kullanarak yangın güvenliği hakkında etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Yangın kavramının teorisini öğrenerek uygulamada ve standartlarda hangi yöntemlerin kullanıldığını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||||
2 | ||||||||
3 | ||||||||
4 | ||||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |