Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
New Medıa | MCS 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, yeni medya ortamlarının yarattığı kültürel, sosyolojik ve sanatsal dönüşümler, yeni medya ortamları için yapılan hukuki düzenlemeler ve yeni medya politikaları hakkında bilgi ve fikir sahibi olan, çevrimiçi halkla ilişkiler ve reklamcılık, İnternet gazeteciliği, dijital sanat gibi alanlarda içerik üretebilen ve yönetebilen, kısacası dijital medya ortamlarının teknik ve estetik diline hakim yaratıcı yeni medya profesyonelleri yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar, İnternet ve telekomünikasyon teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte, bilginin her an her yerde ulaşılabilir ve yayınlanabilir hale gelmesi, bilgi sistemlerinin yaratıcı sanatlar ve bilimle olan ilişkisini de değiştirmiştir. Bu değişimin, ekonomik, kültürel, toplumsal, politik ve hukuki sonuçları olmuştur. Bu bağlamda, geleneksel medyanın dijital medyaya evrilmesi günümüzde medya profesyonellerinin çalışma alanlarını da değiştirmiştir. Artık, günümüzün medya profesyonellerinin geleneksel medya ortamları yanında, çevrimiçi yayıncılık, etkileşimli reklam, dijital görsel tasarım gibi dijital medya ortamlarında içerik üretimi ve yönetimi konusunda da yetkin olması beklenmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Learn new media | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Apply new media in communication process. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Create a new media model. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Learn ethics in new media. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler | |
2 | Medya nedir? Medya tarihine genel bakış | |
3 | Yeni medya nedir? | |
4 | Yeni medyanın geleneksel medyadan farkları nelerdir? | |
5 | ||
6 | ||
7 | İnternet’in çıkışı, gelişimi ve gündelik hayattaki etkileri | |
8 | Tartışma/Panel | |
9 | Teknolojinin yeni medyanın gelişimi üzerindeki etkileri | |
10 | Mobil cihazların çıkışı ve gündelik hayattaki etkileri | |
11 | Sanal dünya ve sayısal oyun kültürü | |
12 | Web 2.0 ve internet ortamındaki değişimler | |
13 | Sosyal Ağlar | |
14 | Fotoğraflı mahremiyet, Yeni medyanın geleceği ile ilgili öngörüler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. From the Beginning of the Daily Media History (Jean-Noel Jeanneney), 2. Yeni Medya Çalışmaları (Derleyen: Mutlu Binark), 3. Yeni Medya Sanatı ve Estetiği (Dr. Nazan Alioğlu), |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Learn new media |
2 | Apply new media in communication process. |
3 | Create a new media model. |
4 | Learn ethics in new media. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |