Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Öğretimi | SNE 435 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaşları 5-11 arasında değişen öğrenenlerin dil öğrenme deneyimleri fiziksel, psikolojik, duygusal ve bilişsel bağlamlarda yetişkinlerinkinden önemli ölçüde farklılık göstermektedir. Bu nedenledir ki bu ders öğrencilere sahip oldukları yöntem, teknik ve uzmanlık bilgisini erken yaştaki dil öğrenenlere göre uyarlamalarında yardımcı olmayı hedeflemektedir. Bu dersin amacı öğrencilere temel terimlerin bilgisinin kazandırılmasının yanı sıra öğretim yöntemleri ve sınıf uygulamalarını dikkate almak suretiyle çocukların yabancı dil öğrenme süreçlerine ilişkin alt yapı oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste öğrenciler çocukların nasıl düşündükleri ve öğrendikleri konularında bilgi sahibi olacak, çocukların ana dil ve yabancı dil gelişimlerini daha iyi kavrayacak, geçerliğini sürdüren "çocuklara yabancı dil öğretim yaklaşımları"nı gözden geçirecek ve teoride sahip olduklarını sınıf deneyimi ile bütünleştireceklerdir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yabancı dil öğretimi alanında var olan yaklaşımlara karşılaştırmalı bakabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Yabancı dil öğretim sürecini işlevsel kılacak kuram ve yaklaşımları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yabancı dilde okuma ve yazma becerilerinin öğretimi konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yabancı dil öğretiminde teknoloji ve drama kullanımı konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Öğrenmeyi öğrenme olgusunun temel bileşenlerini tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sınıf yönetiminin detayları konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
7 | Yabancı dil öğretiminde sınıf içi uygulamalarda yararlanılabilecek materyalleri tasarlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Yabancı dilde dilbilgisi öğretimi konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Yabancı dilde dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimi konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Ana dil ve ikinci dil gelişimlerine ilişkin bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye'de yabancı dil öğretiminde mevcut durum. | |
2 | Dil nedir? | |
3 | Yabancı dil öğretiminin temel ilkeleri nelerdir? | |
4 | Yabancı dil öğretiminin genel ilkeleri. | |
5 | Yaklaşım, yöntem, teknik, starteji kavramlarına eğitim açısından bakış. | |
6 | Yabancı dil öğretimi: Dil bilgisi-Çeviri Yöntemi. | |
7 | Kulak-Dil alışkanlığı Yöntemi- Bilişsel yaklaşım | |
8 | Sınav haftası | |
9 | Yabancı Dil öğretimi: Doğal yöntem, İletişimci yaklaşım | |
10 | Yabancı dil öğretimi: Eklektik metod | |
11 | Yabancı dil öğretimi: Telkin yöntemi, Grupla dil öğretimi, Sessizlik yöntemi, Toplam Fiziksel tepki yöntemi | |
12 | Yabancı dil öğretimi: Ders içi kullanılabilecek teknikler. | |
13 | Dinleme ve sesletim öğretimi. | |
14 | Kelime öğretimi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Pinter, A. (2006). Teaching young language learners. Oxford: Oxford University Press. Ekşi, G. (2010). Materials development, evaluation and adaptation. In Haznedar, B. And Uysal, H. H. (Ed). Handbook for Teaching Foreign Languages to Young Learners in Primary Schools. Ankara: Anı Yayıncılık. Özüdoğru, M. & Dilman, H. (2014). Anadil edinimi ve yabancı dil öğrenim kuramları. Ankara: Anı Yayıncılık Lewis, G. (2004). The internet and young learners. Oxford University Press. Demirel, Ö. (2010) Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. Pegem Akademi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | X | |||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yabancı dil öğretimi alanında var olan yaklaşımlara karşılaştırmalı bakabilir. | |||||||||||||||
2 | Yabancı dil öğretim sürecini işlevsel kılacak kuram ve yaklaşımları bilir. | |||||||||||||||
3 | Yabancı dilde okuma ve yazma becerilerinin öğretimi konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. | |||||||||||||||
4 | Yabancı dil öğretiminde teknoloji ve drama kullanımı konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. | |||||||||||||||
5 | Öğrenmeyi öğrenme olgusunun temel bileşenlerini tanımlayabilir. | |||||||||||||||
6 | Sınıf yönetiminin detayları konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
7 | Yabancı dil öğretiminde sınıf içi uygulamalarda yararlanılabilecek materyalleri tasarlayabilir. | |||||||||||||||
8 | Yabancı dilde dilbilgisi öğretimi konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. | |||||||||||||||
9 | Yabancı dilde dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimi konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahibi olur. | |||||||||||||||
10 | Ana dil ve ikinci dil gelişimlerine ilişkin bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Ödev | 20 |
4. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |