Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Drama | SNE 309 | 5 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih Selim SELLÜM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaratıcı dramayla ilgili temel kavramları bütüncül bir yaklaşımla kavrama. |
Dersin İçeriği | Drama teriminin tanımı ve anlamı, dramanın farklı türlerini karşılaştırma, eğitsel dramanın tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, çocukların gelişimine katkısı, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, eğitsel drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dramanın farklı türleri arasında karşılaştırmalar yapar. | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Eğitsel dramanın yapısını ve uygulama aşamalarını açıklar. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | |
3 | Çocukların gelişimine uygun drama tekniklerini uygular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Eğitsel drama ortamını tasarlayıp yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitici drama teriminin tanımı | |
2 | Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler | |
3 | Çocuklarla dramanın tarihçesi | |
4 | Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararları | |
5 | Eğitici drama öğretmenin nitelikleri | |
6 | Eğitici dramanın uygulanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar | |
7 | Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki | |
8 | Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması | |
9 | Arasınav | |
10 | İlköğretimde eğitici dramanın önemi | |
11 | İlköğretimde günlük ve haftalık plan içinde dramanın yeri | |
12 | Eğitici dramada özel teknikler | |
13 | Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi | |
14 | Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Vural, R.A., Somers, J. W. (2011). İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama 4.Karadağ, E. (2008). Kuramdan uygulamaya ilköğretimde drama:" Oyun ve işleniş örnekleriyle". Anı Yayıncılık.A 5.McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama: Sınıf İçinde ve Dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. 6. Adıgüzel, Ömer. (2017)."Eğitimde yaratıcı drama. Pegem A Yayıncılık.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | X | |||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dramanın farklı türleri arasında karşılaştırmalar yapar. | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | ||||||||||
2 | Eğitsel dramanın yapısını ve uygulama aşamalarını açıklar. | |||||||||||||||
3 | Çocukların gelişimine uygun drama tekniklerini uygular. | |||||||||||||||
4 | Eğitsel drama ortamını tasarlayıp yönetir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |